شناسهٔ خبر: 59599940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری مراسم افطار به یاد شهدای انقلاب سودان

ساکنان خارطوم پایتخت سودان ضیافت افطاری به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای انقلاب این کشور برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از العالم، در خارطوم پایتخت سودان مراسمی تحت عنوان «افطار شهدای انقلاب دسامبر» با هدف گرامیداشت شهدا و قربانیان انقلاب سودان برگزار شد که شرکت کنندگان در این مراسم بر لزوم تغییر شیوه‌های مقاومت از تظاهرات مسالمت آمیز گرفته تا برپایی مراسم افطار‌های جمعی و سخنرانی‌ها تاکید کردند.

<div id="video-display-embed-code_9478865"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3812318/9478865?width=600&height=350"></script></div>

خبرنگار: «نسل‌های آینده باید بدانند که انقلاب ما تا زمان براندازی حکومت نظامی در سودان ادامه خواهد داشت»، رهبران کمیته‌های مردمی مقاومت سودان با این عبارت‌ها پیش از نماز مغرب و فرارسیدن موعد افطار، در مراسم افطار دسته جمعی در میدان شهید «المهند» که در یکی از تظاهرات‌های مسالمت آمیز مردم سودان به دست نظامیان به شهادت رسید‎؛ در شرق خارطوم شرکت کردند. این افطار تحت عنوان «افطار شهدای انقلاب دسامبر» برگزار شد.

شهروند سودانی: برگزاری مراسم سیاسی و صحبت از عملیات سیاسی و توافقات فوق العاده نباید به دور از واقعیت‌های جاری در کشور سودان باشد. شهروندان در صورتی در تجمعات شرکت خواهند کرد که آگاهی بخشی لازم صورت گیرد و به دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها توجه شود و ترتیبات و اولویت‌های دوران انتقالی مد نظر قرار گیرد.

رهبران کمیته‌های مقاومت سودان اعلام کردند این گونه مراسم‌های افطار سالانه با هدف تغییر شیوه‌های مقاومت صورت می‌گیرد یعنی از تظاهرات مسالمت آمیز گرفته تا برگزاری افطار‌های دسته جمعی و سخنرانی‌ها.
برگزاری افطار‌های جمعی به همت کمیته‌های مقاومت سودان در خیابان‌ها و محله‌های خارطوم، در چارچوب ایجاد ارتباط میان نسل‌ها و به منظور تبیین اهداف تظاهرات مسالمت آمیز و مطالبات مردم سودان صورت می‌گیرد.
اما در اینجا افطار‌های دسته جمعی شکل و شمایل مختلفی به خود می‌گیرد بگونه‌ای که رهبران سیاسی و حزبی به دور از مردم سودان کنار یکدیگر جمع شده اند، در حالیکه مردم کوچه و خیابان معتقدند آن‌ها نماینده اهداف و خواسته‌های آنان در برپایی دولت مدنی نیستند. این در حالی است که هر کدام از این احزاب ادعا می‌کنند برای تشکیل دولت مدنی به منظور برآورده کردن خواسته‌های ملت سودان با وجود موانعی که نظامیان ایجاد می‌کنند، در حال تلاش کردن هستند.

نظر شما