شناسهٔ خبر: 59588414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهید صیاد شیرازی از شخصیت‌های مورد اعتماد امامین انقلاب بود

تهران- ایرنا- ارتش جمهوری اسلامی ایران سپهبد شهید صیاد شیرازی را از شخصیت‌های مورد اعتماد امامین انقلاب دانست و گفت: او با نبوغ نظامی منحصر به‌ فرد خود در دوران دفاع مقدس و فرماندهی نیروی زمینی ارتش منشا اقدامات بی‌بدیلی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در بیانیه‌ای بیست و چهارمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی؛ فرمانده‌ای دلیر، مدیری مجاهد، میدان‌دار وحدت و همدلی نیروهای مسلح و الگوی اخلاص را گرامیداشت.

این بیانیه افزود: شهید بزرگوار صیاد شیرازی نقش بسزایی در موفقیت‌های ادوار مختلف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و پس از آن داشت. این شهید والامقام در دوران قبل از انقلاب از افسران پاک‌دل و کم‌نظیر ارتش و از یاران صدیق امام بود که در مبارزات و ساماندهی مبارزان علیه رژیم ستمشاهی نقش موثری ایفا کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: شهید سپهبد صیاد شیرازی با نبوغ نظامی منحصربه‌فرد خود در دوران دفاع مقدس و فرماندهی نیروی زمینی ارتش منشا اقدامات بی‌بدیلی بود که با ایجاد وحدت و همدلی میان رزمندگان ارتش و سپاه منجر به پیروزی در جبهه‌های مختلف حق علیه باطل شد که این خلاقیت و بزرگ‌مردی در عملیات مرصاد و شکست تاریخی منافقین به اوج خود رسید.

این بیانیه خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار که از شخصیت‌های مورد اعتماد امامین انقلاب بود نه تنها در ارتش جمهوری اسلامی ایران بلکه در نیروهای مسلح شخصیتی محبوب به شمار می‌رفت و به عنوان یک فرمانده دلاور و ولایی مورد احترام بود و جایگاه والایی در نزد عامه مردم داشت.

ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در پیامشان بمناسبت شهادت شهید صیاد شیرازی، از وی به عنوان امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزکار، یاد کردند که همانند دیگر مردان حق از روزی که قدم در راه انقلاب نهادند همواره سر و جان خود را برای نثار در راه خدا بر روی دست داشتند.

این بیانیه یادآور شد: بدون شک مطالعه سیره این شهید والامقام در زندگی شخصی و نظامی به عنوان الگویی ماندگار، راه‌حل بسیاری از مشکلات و چالش‌های زندگی و راه‌گشای تصمیم‌های کلان دفاعی خواهد بود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و عرصه آمادگی دفاعی و امنیت، به ویژه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی اعلام می‌دارد؛ رزمندگان دلیر ارتش همواره پا در رکاب و با تأسی به فرهنگ والای جهاد و شهادت و آرمان‌های والای شهیدان بویژه شهید صیاد شیرازی در دفاع از تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌ای درنگ نکرده و به دشمنان در صورت هرگونه اقدام نابخردانه در تعدی به مرزهای کشور پاسخی دندان شکن و کوبنده خواهند داد.

نظر شما