شناسهٔ خبر: 59587102 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارشنبه و پنجشنبه

سازمان هواشناسی به سبب تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان ها، برای روز‌های ۲۳ و ۲۴ فروردین، هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته، تشدیدهشدار نارنجی هواشناسی برای چهارشنبه و پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور، سبب رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک خواهد شد.

روز چهارشنبه آذربایجان های شرقی و غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان و غرب زنجان و روز پنجشنبه زنجان، قزوین، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، چهار محال و بختیاری، غرب استان مرکزی و شمال تهران و البرز تحت تأثیر سامانه یاد شده خواهند بود.

بروز اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، برخورد صاعقه و ایراد خسارت به سازه های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی از مخاطرات احتمالی سامانه یاد شده هستند.

بر این اساس توصیه می شود هموطنان از اتراق در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه ها و نیز فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند؛ عشایر از چرای دام و تردد در اطراف رودخانه ها و نواحی مرتفع پرهیز نمایند؛ از استحکام سازه های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی و سازه های گلخانه ها و دامداری ها اطمینان حاصل شود و کانال ها و آب روها لایروبی شوند. 

 

نظر شما