شناسهٔ خبر: 59585164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید ۵۸ میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر

مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهرگفت: از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۵۸ میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

صاحب‌خبر -

تولید ۵۸ میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ رضا بنازاده افزود: سال ۱۴۰۱ یکی از سال‌های موفق در تولید برق این نیروگاه بوده است. در این سال ۶ میلیون مگاوات ساعت برق تولید شد و در اوج مصرف تابستان و زمستان تولید مناسبی داشته ایم و هم اکنون هم در حال آماده سازی شرایط برای تولید مناسب برق برای سال ۱۴۰۲ هستیم.

وی عنوان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر اولین واحد نیروگاه اتمی کشور است که به دست توانمند جوانان این مرز و بوم و با تلاش شبانه روزی به بهره برداری رسید، البته در کنارواحد اول، دو واحد نیروگاهی ۱۰۵۷ مگاواتی نیز در حال ساخت است که در مرحله اول واحد ۲ و با یک زمان بندی دیگر واحد ۳ ساخته می‌شود.

بنازاده بیان کرد: با اعتبارات خوبی که در سال ۱۴۰۱ تزریق شد ساخت این نیروگاه‌ها شتاب گرفته و طبق برنامه پیش می‌رود و با تکمیل آن‌ها در مجموع ۳۱۰۰ مگاوات در آینده برق تولید و موجب پایداری شبکه برق کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: نیروگاه اتمی در کنار تولید برق برای منطقه جنوب کشور، تولید آبشیرین کن در این منطقه را نیز شروع کرده به گونه‌ای که با ساخت این آبشیرین کن ۷۰ هزار مترمکعب آب شیرین تولید می‌شود که معادل آب مورد نیاز منطقه است و به دنبال توسعه آن هستیم و این هدف دور از دسترس نیست که به عنوان منبعی باشیم که آب را به مناطق اطراف برسانیم.

بنازاده افزود: در شرایطی هستیم که سوخت‌های فسیلی به عنوان منابع تجدید ناپذیر و آلاینده محیطی هستند و باید با سوخت‌های دیگر جایگزین شوند که یکی از بهترین منابع جایگزین برنامه‌های هسته‌ای تامین برق به وسیله سوخت هسته‌ای و نیروگاه‌های اتمی است که در کشور ما ایران و بسیاری از کشور‌های دنیا در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر افزون بر ۵۵ نیروگاه هسته‌ای در آسیا در حال ساخت است و بسیاری از کشور‌ها درصد بالایی از ۷۰ درصد برق خود را امروز توسط نیروگاه‌های هسته‌ای تولید می‌کننداین در شرایطی است که نیروگاه اتمی بوشهر تازه این مسیر را شروع کرده و باید این مسیر را ادامه دهیم تا چراغ خانه‌ها روشن بماند.

وی ادامه از نقش نیروگاه‌های اتمی در کاهش گاز‌های آلاینده گفت و اضافه کرد: تولید هزار مگاوات برق در سال از انتشار ۷ میلیون تن گاز آلاینده جلوگیری می‌کند که نشان از نقش موثر نیروگاه‌های اتمی در کاهش گرمایش زمین است.

<div id="video-display-embed-code_9475379"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3811420/9475379?width=800&height=395"></script></div>

نظر شما