شناسهٔ خبر: 59580588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان

تامین ۵۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

تامین ۵۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل؛ حیدری بهره مندی سه پروژه استان را از فاینانس بانکی یادآور شد و گفت: برای بزرگراه اردبیل – سرچم ۴۰۰ میلیارد تومان، سربند – مشگین شهر ۱۵۰ میلیارد تومان و کلور – درام نیز ۱۵۰ میلیارد تومان منابع بانکی مصوب شده که از این میزان برای محور اردبیل – سرچم۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

وی گفت: در سال گذشته ۵۴ کیلومتر بزرگراه با حضور مسئولان کشوری افتتاح کردیم و تلاش می‌کنیم تا در سال جاری نیز حداقل ۷۵ کیلومتر بزرگراه را به شرط تامین منابع آماده بهره برداری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به پروژه مهم پارس آباد – سربند به طول ۲۰ کیلومتر اظهار کرد: ۱۰ کیلومتر از این مسیر تمام شده و ۱۰ کیلومتر باقی مانده نیز در مراحل پایانی قرار دارد که در صورت تامین اعتبار سال جاری بزرگراه پارس آباد – سربند به شکل کامل زیر بار ترافیک خواهد رفت.

حیدری سختی کار در این مسیر را رفع موانع و جابجایی تاسیسات آب، برق، گاز، تلفن، سیفون و تداخلات با سازمان میراث فرهنگی یادآور شد و بیان کرد: با تلاش فرمانداران سابق و جدید، معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار و همکاران ما با انرژی مضاعف جابجایی این تاسیسات و رفع معارض را انجام دادند تا ۲۰ کیلومتر مسیر برای اجرای پروژه آماده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای این پروژه از ردیف اعتباری خود ۳.۵ میلیارد تومان و سایر ردیف‌ها نیز ۱۸ میلیارد تومان تخصیص منابع انجام شده، در حالی که ۸۰ میلیارد تومان در این پروژه به پیمانکار بدهی داریم.

وی ادامه داد: احداث باند دوم محور سربند به سمت مشگین شهر نیز از دو سال پیش شروع شده و با پیشرفت کار تا ۲۰ کیلومتر در حال انجام است که با تامین اعتبار در سال جاری این ۲۰ کیلومتر آماده بهره برداری خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: برای محور سربند – مشگین شهر تاکنون ۶۵ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته در حالی که بالای ۱۳۰ میلیارد تومان پیمانکار طلب دارد.

نظر شما