شناسهٔ خبر: 59576198 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ ۴ طلا و یک نقره حاصل ۵ فینال

در پایان مسابقات مقدماتی, پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در ۶۳ ، امین کاویانی نژاد در ۷۷، ناصر علیزاده در ۸۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به دیدار پایانی راه یافتند.

صاحب‌خبر -

­به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح امروز در آستانه قزاقستان آغاز شد و نمایندگان ۵ وزن نخست به روی تشک رفتند.

وزن ۵۵ کیلوگرم:
پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی  با نتیجه ۸ بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به با نتیجه ۸ بر ۱ از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار پایانی راه یافت. دادمرز بعد از ظهر امروز برای کسب مدال طلا به مصاف روپین از هند می‌رود.

پویا دادمرز موفق شد در دیدار نهایی نماینده هند را 3 بر 1 از پیش روی بردارد و به مدال طلا دست باید.

 وزن ۶۳ کیلوگرم:

ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به دیدار نهایی راه یافت. محمدی در این دیدار با شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان مبارزه می‌کند.

محمد در دیدار فینال در یک کشتی کاملا برتر موفق شد شیرمحمد شریبجانوف را 9بر صفر شکست داد و دومین طلای ایران را بدست آورد.

وزن ۷۷ کیلوگرم:

 امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار نهایی راه یافت. کاویانی نژاد در این دیدار به مصاف آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و طلای جهان از قرقیزستان می‌رود.

کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو از رقابت فینال انصراف داد و به مدال نقره رسید.

وزن ۸۷ کیلوگرم:

ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار نهایی شد. علیزاده در دیدار پایانی با نورسلطان تورسینوف از قرقیزستان کشتی می‌گیرد.

علیزاده ملی پوش کشورمان در رقابت فینال با برتری 8 بر صفر تورسینوف نماینده کشور میزبان را شکست داد و سومین مدال طلای روز نخست را برای ایران به ارمغان آورد.

وزن ۱۳۰ کیلوگرم:
امین میرزازاده پس از استراحت در دور نخست ،در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت . وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر تموریکنسیم اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فنال راه یافت . میرزازاده در دیدار فینال به مصاف لینگ ژی منگ از چین رفت و با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد و چهارمین طلای کاروان ایران را گرفت.

نظر شما