شناسهٔ خبر: 59574352 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویژه‌ برنامه‌های‌‌ حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر اعلام شد

در آستانه فرا رسیدن شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی برای برپایی مراسم احیا و میزبانی از خیل زائران حضرت رضا(ع) تشریح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این محافل در روز‌های یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه، مصادف با شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک برگزار می‌شود.

قرائت قرآن، زمزمه فراز‌های دعای جوشن کبیر، مداحی، سخنرانی و برپایی مراسم قرآن‌به‌سر، از جمله مهم‌ترین بخش‌های مراسم شب‌های قدر خواهد بود.

صحن پیامبر اعظم (ص)، محور برپایی مراسم
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در این باره گفت: معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و معرفتی ویژه‌ای را برای این شب‌های پرفضیلت با محوریت صحن پیامبر اعظم (ص) تدارک دیده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی نژاد در ادامه به تشریح جزئیات برنامه‌های پیش‌بینی شده پرداخت که به شرح زیر است:

مراسم احیاء شب نوزدهم
بر اساس برنامه ریزی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، یکشنبه بیستم فروردین، مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰:۳۰ با قرائت کلام الله مجید و قرائت دعای جوشن کبیر توسط علی برادران از مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود.

مراسم احیا و قرآن‌به‌سر شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی توسط آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار می‌شود و ذاکر و مداح این محفل نیز حاج احمد واعظی خواهد بود.

مراسم احیاء شب بیست و یکم
احیای شب ۲۱ ماه مبارک نیز از ساعت ۲۰:۳۰ سه شنبه بیست و دوم فروردین آغاز می‌شود. در ابتدای این مراسم زائران و مجاوران از قرائت آیات کلام الله وحی با نوای جلیل اشرفی بهره‌مند خواهند شد و سپس حجت الاسلام جعفر اسلامی‌فر دعای پر فیض جوشن کبیر را قرائت می‌کند و مهدی سروری به نوحه خوانی خواهند پرداخت. سخنران مراسم شب قدر بیست و یکم نیز، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی خواهد بود.

محفل شب بیست‌وسوم
سومین مراسم شب قدر نیز همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک، از ساعت ۲۰ پنجشنبه ۲۴ فروردین و با محفل قرآنی ترتیل خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت آغاز می‌شود. در ادامه، سیدمهدی میرداماد از مداحان کشورمان دعای پرفیض جوشن کبیر را همراه با زائران زمزمه خواهند کرد و سپس مراسم سخنرانی و قرآن‌به‌سر، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی برگزار خواهد شد.

نظر شما