شناسهٔ خبر: 59572057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حرکت ۸۰ جت و کشتی ارتش چین به سمت تایوان

تهران- ایرنا- تایپه شنبه اعلام کرد که حرکت ۷۱ جت و ۹ کشتی ارتش خلق چین به سوی تایوان را شناسایی کرده که قرار است در رزمایش‌های نیروهای هوایی و دریایی پکن در اطراف این جزیره شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، چین شنبه اعلام کرد که از هشتم تا دهم آوریل (۱۹ تا ۲۱ فروردین) رزمایش‌هایی در آب‌ها و حریم هوایی اطراف تایوان برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، پکن اعلام کرد که این رزمایش‌ها هشداری به هواداران استقلال تایوان و تلاشی برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین است.

این رزمایش در حالی برگزاری می‌شود که کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته برغم هشدارهای چین از «تسای اینگ ون» رئیس حکومت تایوان در ایالات متحده میزبانی و با وی دیدار کرد.

وزارت دفاع تایوان شنبه اعلام کرد: ۷۱ هواپیما و ۹ کشتی ارتش آزادیبخش خلق چین در ساعت ۱۶ هشتم آوریل (۱۹ فروردین) ردیابی شدند.

این بیانیه افزود: ۴۵ هواپیما از خط میانی در شمال، مرکز و جنوب تنگه تایوان عبور کرده و وارد «منطقه شناسایی دفاع هوایی» در جنوب غرب ما شدند.

تایوان از سال ۱۹۴۹ تاکنون تحت حکومتی جدا از پکن اداره می‌شود اما چین این جزیره را بخشی از خاک خود می‌داند و با تماس رسمی سایر کشورها با تایپه مخالف است.

نظر شما