شناسهٔ خبر: 59569840 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به خواف

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نخستین سفر سالجاری شهرستان‌های استان خراسان رضوی با حضور در شهرستان خواف، با مسئولان این شهرستاتن دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضویدر دیدار با فرماندار این شهرستان با اشاره به کمبود محیط بان و نیروی انسانی حفاظت محیط زیست در استان خراسان رضوی، گفت: خراسان رضوی با توجه به وسعت مناطق و تعدد مناطق که رتبه اول از حیث تعداد مناطق در کشور است.
مهدی اله پور افزود: درسال جدید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله) و مطابق سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست و پیروی از منویات حضرت آقا، حامی تولید هستیم.
وی با اشاره به مشکلات پایشی و چالش‌های حوزه معادن سطح شهرستان، آسیب‌های غیر قابل جبران معادن به محیط زیست، ایجاد حفره‌های عظیم و همچنین مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، افزایش کانون‌های گرد و غبار که برای ساکنین شهرستان و استان بوجود می‌آورد، افزود: با صنایع و معادنی که حوزه سلامت مردم و محیط زیست را به خطر بی اندازند، برخورد قاطعی خواهیم کرد.
مهدی عباسپور  فرماندارشهرستان خواف هم در این دیدار با تشکر ازاقدامات شاخص صورت گرفته توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، گفت: در حوزه حفظ محیط زیست هیچ تعارفی با افراد نخواهیم داشت و پشتیبان حفاظت محیط زیست هستیم و باید قانون اجرا شود و آماده همکاری با حفاظت محیط زیست شهرستان و استان هستیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان مرزی خواف،در دیدار با  با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان گفت: با توجه به نقش حاکمیتی و نظارتی حفاظت محیط زیست و اهمیت حفاظت از سرزمین، عدول از هر کدام از قوانین محیط زیستی حقوق عامه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
مهدی اله پور با اشاره به چالش‌ها و ظرفیت‌های موجود زیستی شهرستان افزود: شهرستان مرزی خواف هر ساله شاهد حضور قاچاقچیان حیات وحش است و از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های حوزه قضائی شهرستان در خصوص برخورد قاطع با این متخلفان تشکر کرد.

نظر شما