شناسهٔ خبر: 59567472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نویسنده لهستانی:

سفر زلنسکی به ورشو هیچ دستاورد مثبتی برای روابط دو‌جانبه نداشت

نویسنده لهستانی تاکید کرد که سفر رئیس‌جمهور اوکراین به ورشو هیچ دستاورد مثبتی برای روابط دو‌جانبه نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از نشریه میسل پولسکا، «پرزمیسلاو پیاستا»، نویسنده این نشریه در مقاله‌ای نوشت که سفر «ولودمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین به ورشو هیچ تحول مثبتی در روابط دو جانبه ایجاد نکرده است.

 نویسنده مقاله افزود: «پس از اعطای نشان لهستانی عقاب سفید به زلنسکی این جایزه باید به نشان پرنده دودو که نماد حماقت است، تغییر نام دهد، چرا که برای تصمیم لهستان برای حمایت از زلنسکی مناسب‌تر است».

وی ادامه داد: «کافی است مروری بر مامورت تاریخی زلنسکی و ادعای او در حمایت از لهستان داشته باشیم. با یادآوری کلماتی که زلنسکی با لحنی پیامبر‌گونه به زبان ما بر زبان جاری کرد، ابتدا موجی از خنده و بلافاصله اضطراب و نگرانی وجودم را فرا می‌گیرد».

وی گفت: «این ژست حمایت از لهستان می‌تواند به منزله عذرخواهی رئیس‌جمهور اوکراین به دلیل تیرگی روابط بین دو کشور باشد. البته او از عذرخواهی برای کشتار ولین یا حتی فاصله گرفتن از قاتلان او خودداری کرد».

این نویسنده افزود: «چیزی که زلنسکی می‌تواند بابت آن عذرخواهی کند بمباران سرزمین ما با موشک‌های اوکراینی در حادثه‌ای است که در پرژیودوف رخ داد و به دلیل قصور و اشتباه اوکراینی‌ها شهروندان لهستانی جان خود را از دست دادند. ما در این باره هم عذرخواهی از آنها ندیدیم چرا که عذرخواهی به مفهوم اعتراف به خطا و پرداخت غرامت است».

وی در پایان گفت: «زلنسکی اکنون می‌داند که چگونه لهستانی‌ها را برای منافع اوکراین رام کند». 

 

 

نظر شما