شناسهٔ خبر: 59562912 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

معرفی ارز دیجیتال اوپن دائو؛ پلتفرمی متمرکز بر پیشرفت NFT

ارز دیجیتال اوپن دائو با هدف کمک به قربانیان کلاهبرداری اخیر اوپن سی، 20 درصد عرضه کل توکن‌های خود را به این کاربران ایردراپ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در شب کریسمس هر کاربری که تا به حال در بازار اوپن سی معامله کرده بود، می‌توانست مقداری توکن SOS که یک توکن مبتنی بر اتریوم است را به صورت رایگان از پلتفرم OpenDAO دریافت کند. ارز دیجیتال اوپن دائو با هدف کمک به قربانیان کلاهبرداری اخیر اوپن سی، 20 درصد عرضه کل توکن‌های خود را به این کاربران ایردراپ کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به طور مفصل به ایردراپ ارز دیجیتال اوپن دائو و اهداف توسعه‌دهندگان آن برای این کار بپردازیم.

مختصری درباره پروژه OpenDAO و ارز SOS

ارز OpenDAO یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO) است که بر متصل کردن هنرمندان و محتوای آن‌ها با جوامع NFT تمرکز کرده است. جامعه دیجیتالی ارز اوپن دائو سعی دارد فعالیت و کسب درآمد از حوزه دیجیتالی و NFT را تسهیل دهد. طی 24 ساعت پس از راه‌اندازی این پروژه ، فالوورهای توییتر آن به 61000 نفر رسید و تا زمان عرضه توکن بومی آن به نام ارز SOS تعداد دارندگان این توکن از 130000 نفر فراتر رفت.

ارز OpenDAO می‌خواهد به تمام کسانی که در توسعه و رشد حوزه NFT نقش داشته‌اند، به خصوص کاربران بازار OpenSea پاداش دهد. کاربران برای دریافت پاداش تنها کاری که باید انجام دهند این است که کیف پول خود را به وب سایت این پروژه متصل کنند. در واقع، رمز ارز اوپن دائو 50 درصد از کل توکن‌های SOS را به کیف پول‌هایی که در بازار، NFT خرید و فروش کرده‌اند اختصاص داده است. میزان پاداشی که هر کاربر می‌تواند دریافت کند به تعداد تراکنش‌ها در OpenSea و همچنین مقداری پولی که برای خرید NFT خرج کرده، بستگی دارد.

اگر بخواهیم با دید دقیق‌تری به میزان پاداش دریافتی نگاه کنیم شرح این نکته ضرورت دارد. تعداد تراکنش‌ها دارای وزن30 درصدی است اما اگر خرید NFT از طریق رمز ارزهای اتر (ETH)، دای (DAI) یا یو اس دی کوین (USDC) انجام شده باشد، دارای وزن 70 درصدی خواهد بود و کاربر پاداش بیشتری دریافت خواهد کرد.

توکن‌های SOS تحت مدیریت بخشی از یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان هستند که توسط اعضای جامعه ارز دیجیتال Opendao اداره می‌شوند. این توکن تا این لحظه توسط 10 هزار کیف پول نگه‌داری می‌شود که هر کدام از آن‌ها قادر به مشارکت فعال و نظارت بر پروتکل هستند.

تاریخچه توسعه ارز دیجیتال OpenDAO

ارز دیجیتال اوپن دائو در 23 دسامبر 2021 توسط توسعه‌دهنده‌ای با نام مستعار «9x9x9eth » و با هدف حمایت و پشتیبانی از جامعه NFT تأسیس شد. پس از راه‌اندازی اوپن دائو، این پروژه ارز SOS را به همه آدرس کیف پول‌هایی که در بازار اوپن سی معامله می‌کردند، ارسال کرد که مقدار توکن هر کیف پول بسته به حجم و تعداد معاملات متفاوت بود.

طی این رویداد در مجموع 305883 آدرس مشمول دریافت 84 درصد کل ایردراپ (airdrop) توکن SOS شدند و به همین دلیل جامعه حاکمیت « SOSIP-3 » این رویداد را زودتر از زمان موعود به پایان رساندند.

تیم پروژه Opendao به طور فعال روی توسعه و بهبود چندین پروژه با هم مشارکت می‌کنند. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بازی‌های P2E، گالری هنری مجازی، بازار ذخیره سازی NFT، مینت استارتر (Mintstarter)، SOS چین (SOSChain) و ... اشاره کرد.

مینت استارتر قرار است به عنوان یک سکوی راه‌اندازی برای پروژه‌های سطح بالای NFT فعالیت کند. SOS چین هم پروژه جدیدی است که این تیم روی آن کار کرده‌اند که یک بلاکچین منحصر به فرد و مبتنی بر NFT است که قرار است با کارمزدی نزدیک به صفر عرضه شود.

عملکرد رمز ارز اوپن دائو

پروژه Opendao با ارائه جوایز به کاربران اوپن سی، توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به حوزه NFT جلب کرده است. این پروژه با پاداش دادن ارز SOS به قربانیان کلاهبرداری با استفاده از یک پوشش خبری مناسب توانست نام خود را بر سر زبان کاربران و سرمایه‌گذاران بسیاری بیندازد و از طرفی نیز تجربه تلخ کاربران دیفای (Defi) را بهبود بخشید.

با این حال، هنوز سؤالات بی پاسخ زیادی در خصوص رمز ارز اوپن دائو وجود دارد. اول از همه اینکه به غیر از «9X9X9eth» چه کسی یا کسانی به توسعه این پروژه کمک کرده‌اند و اینکه چرا این توکن‌ها، به خصوص در چنین حجم‌های بزرگی به کاربران ارسال می‌شوند؟ این‌ها همه سؤالاتی هستند که تا کنون بی پاسخ مانده‌اند! با این وجود غالب مردم موافق هستند که بازار اوپن سی به یک سیستم برای جبران خسارت به قربانیان کلاهبرداری نیاز دارد.

ارز دیجیتال SOS چیست؟

در توییتر انجمن میمون‌های کسل (BAYC) و در گروه‌های دیسکورد (Discord) بیشتر از همه درباره ایردراپ رمز ارز SOS صحبت می‌شود. آنچه که بیشتر از همه باعث شده کاربران علاقه خاصی به این توکن داشته باشند، این است که برای دریافت آن نیاز نیست پروسه‌های طولانی و پیچیده‌ای بگذرانید. این پلتفرم 20 درصد کل ایردراپ توکن‌های SOS را با اهداف زیر از طریق کانال دیسکورد میان کاربران توزیع کرد:

  • پرداخت غرامت به قربانیان کلاهبرداری تائید شده در اوپن سی

  • حمایت و پشتیبانی از هنرمندان و کارهایشان

  • حمایت از جوامع NFT با حفظ آثار هنری

در نهایت 50 درصد ایردراپ ارز SOS نیز به تریدرهای اوپن سی و 30 درصد هم به کاربرانی که دارایی‌های خود را استیک (Stake) کرده و برای پلتفرم نقدینگی تأمین می‌کنند (LP) تعلق گرفت. وب سایت رسمی Opendao اعلام کرده است که در مجموع 100 تریلیون توکن SOS وجود خواهد داشت. نیمی از این مقدار به ایردراپ تعلق گرفت، 20 درصد به اهداف بازاریابی و انگیزه دهی به کاربران اختصاص یافت و 10 درصد دیگر نیز در قالب پاداش به کیف پول تأمین‌کنندگان نقدینگی واریز شد.

کلاهبرداری اخیر بازار OpenSea

در اوایل سال 2023 کلاهبرداری جدیدی با استفاده از NFT‌ها در بازار اوپن سی روی داد. پروژه هارپی که در جهت آگاه‌سازی کاربران در خصوص کلاهبرداری‌ها فعالیت می‌کند اطلاعیه ای در خصوص کلاهبرداری جدیدی منتشر کرد که در آن فروش توکن بدون پرداخت هزینه گس (Gas) انجام می‌شد. پلتفرم هارپی اعلام کرد که طی این هک کلاهبرداران موفق به سرقت میلیون‌ها دارایی ارز دیجیتال شدند!

سخن آخر

ارز دیجیتال Opendao یکی از پروژه‌های جدیدی است که 20 درصد عرضه کل 100 تریلیون دلاری خود را میان معامله گرانی که در بازار NFT اوپن سی خرید و فروش می‌کردند، ایردراپ کرد. هدف توسعه‌دهندگان این پروژه کمک به کاربرانی بود که در کلاهبرداری اوپن سی ضرر کرده بودند. با این حال، این کار آن‌ها فواید دیگری هم به دنبال داشت و باعث سر زبان افتادن رمز ارز Opendao و در نتیجه افزایش محبوبیت آن شد.

-محتوای این مطلب تبلیغاتی است-

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما