شناسهٔ خبر: 59560742 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: کرج امروز | لینک خبر

پروژه پارکرود حاصل کار جدی و همه‌جانبه است

رئیس کل دادگستری البرز گفت: آزادسازی حریم رودخانه کرج با پیشگامی قوه قضاییه در تخریب کامل ساخت‌وساز متعلق به خود محقق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز در جریان حضور رئیس قوه قضاییه در بازدید از پروژه پارکرود گفت: مکانی که امروز در حاشیه رودخانه کرج به صورت رایگان در اختیار همه مردم قرار گرفته است، پیش از این از سوی دستگاه‌های حاکمیتی و اشخاص حقیقی به صورت اختصاصی استفاده می‌شد.


وی افزود: فاز اول اجرای پروژه احداث تفرجگاه در حاشیه رود کرج که بالغ بر یک هکتار می‌باشد، به بهره‌برداری رسیده و قابل استفاده برای عموم مردم است.


فاضلی هریکندی گفت: در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ بود که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه دستورات قاطعانه‌ای پیرامون موضوع مهم و چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها صادر کرد.


رئیس کل دادگستری البرز بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در همان جلسه و در راستای آزادسازی حریم رودخانه کرج، دستور تخریب ساختمان مربوط به قوه قضاییه را به عنوان اولین ساختمان صادر کرد.


فاضلی هریکندی عنوان کرد: پس از پیشگامی قوه قضاییه در تخریب کامل ساخت‌وساز متعلق به خود، تصرفات دیگر نهادهای دولتی، حاکمیتی و نظامی و همچنین بخشی از تصرفات متعلق به افراد حقیقی در حریم و بستر رودخانه کرج تخریب شد؛ به گونه‌ای که حدود ۵ کیلومتر از نقاط دارای ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه آزادسازی شد و در مراحل بعدی کارهای ایمن‌سازی مسیر انجام گرفت.

وی ادامه داد: بسیاری از ساختمان‌های تخریب‌شده قدمت ۶۰ تا ۷۰ ساله داشتند و در ۷۰ سال گذشته در تصرف و انحصار خصوصی بودند و با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به عموم مردم واگذار شدند و مقرر شد که در هر قسمتی از مسیر رودخانه که به جهت موقعیت منطقه امکان داشته باشد، با رعایت مقررات قانونی و ضوابط زیست محیطی، تفرجگاه ساحلی برای استفاده عموم مردم ایجاد شود.



منتشر شده در تاریخ ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲

نظر شما