شناسهٔ خبر: 59552866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: اصول مغفول‌ قانون کار باید اجرا شود

صاحب‌خبر -

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهار تورم و رشد تولید در سال جاری با تقویت پایه‌های اقتصاد مردمی و توسعه بخش خصوصی محقق می‌شود.

به گزارش توسعه ایرانی، صولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان سازمان‌های کارگری و بازنشستگان کشوری تأکید کرد: یکی از مسائل مهمی که حتماً باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، کنترل تورم و رشد تولید است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به این موضوع در برنامه‌های پیشنهادی خود توجه خواهد کرد.

وی بیان کرد: در سال جاری جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مورد تأکید ویژه دولت است.

رئیس شورای عالی کار به مطالبات کارگران درباره میزان افزایش حقوق اشاره کرد و گفت: در مصوبه افزایش حقوق کارگران اصل را بر اجرای قانون و توجه به سه‌جانبه‌گرایی قرار دادیم و معتقدیم عدم اجرای مواد قانون کار در همه بخش‌ها باید رفع شود.

مرتضوی افزود: اصلاح قوانین سازمان‌های بازنشستگی برای توسعه رفاه اجتماعی و همکاری با مجلس برای تنظیم قوانین به‌روز به رفع نگرانی کارگران و بازنشستگان منجر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه رشد تولید منجر به کاهش هزینه تمام‌شده کالاها می‌شود، گفت: رفع موانع تولید یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های جلسات هفتگی دولت است و در این زمینه شرکای اجتماعی وزارت کار می‌توانند مرجع همفکری برای دولت باشند.

    

 

 

نظر شما