شناسهٔ خبر: 59549876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تظاهرات اردنی‌ها در حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی

تهران-ایرنا- مردم اردن امروز جمعه در حمایت از قدس، مسجد الاقصی، غزه و لبنان، در شهر امان تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، مردم اردن عصر روز جمعه در حمایت از فلسطینیان، مقاومت، قدس، مسجد الاقصی، غزه و لبنان دست به تظاهرات زده‌اند.

بر اساس این گزارش، تظاهرت کنندگان نام محمد ضیف، فرمانده کل گردان‌های قسام، یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه و ابوعبیده سخنگوی قسام را فریاد زدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات حمایت خود را از مقاومت فلسطین خواه در نوار غزه خواه در کرانه باختری خواه در داخل اراضی اشغالی ۴۸ به عنوان تنها راه آزاد سازی سرزمین فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست اعلام کردند.

تظاهرات کنندگان با حمل پرچم های فلسطینی و اردنی و پارچه نوشته‌هایی با مضمون تمجید از اعتکاف کنندگان مسجد مبارک الاقصی، برقراری هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و این اقدام را نشانگر حمایت سیاسی و اقتصادی از این رژیم خوانده از دولت اردن خواستند تا از پیمان نامه سازش موسوم به «وادی عربه» عقب نشینی کند و سفیر رژیم صهیونیستی را از اردن اخراج کند و سفارت اسرائیل در امان را ببندد.

این تظاهرات بنا به درخواست انجمن ملی حمایت از مقاومت و صیانت از میهن برگزار شد.

چهارشنبه شب نیز شماری از مردم اردن در امان پایتخت این کشور نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی تجمع و حملات نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت به این مسجد را محکوم کردند.

معترضان اردنی در این تظاهرات که به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به معتکفان داخل مسجدالقبلی در صحن مسجدالاقصی صورت گرفته است، شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی سر دادند.

روز چهارشنبه، نظامیان رژیم صهیونیستی با شکستن شیشه‌های مسجد القبلی، اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرده و به معتکفان در مسجد حمله کردند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به مسجد القبلی، شماری از فلسطینیان زخمی شدند ولی نظامیان رژیم صهیونیستی اجازه حضور کادر پزشکی را ندادند.

نظر شما