شناسهٔ خبر: 59548340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

استان بوشهر در اغلب شاخص‌ها پیشرو است‌

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: استان بوشهر در اغلب شاخص‌های مرتبط با این حوزه پیشرو و در شرایط مطلوبی قرار دارد.‌‌

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ رضا اکبری در نشست شورای راهداری استان اظهار داشت: به عنوان نمونه اجرای ۹ کیلومتر روشنایی جاده‌ای استان بوشهر طی سال گذشته جزو فعالیت‌های خوب استان می‌باشد که از متوسط عملکرد کشوری بالاتر است.

اکبری همچنین با اشاره به آمار ۹۸ درصدی دسترسی راه روستایی در استان بوشهر گفت: در این شاخص نیز با اقدامات سالیان گذشته، وضعیت بوشهر مطلوب‌تر از اغلب استان هاست، از این رو مدیران شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باید تمرکز خود را بر کاهش نقاط حادثه خیز و نگهداری جاده‌ها بگذارند.

وی با اشاره به شناسایی ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در سطح راه‌های کشور بیان کرد: امسال ایمن سازی نیمی از این نقاط با آشکارسازی یا بهبود مهندسی در دستور کار قرار دارد.

معاون سازمان راهداری کشور در پاسخ به درخواست معاون عمرانی استاندار بوشهر برای اقدامی موثر از سوی وی برای استان اظهار داشت: در استان بوشهر ۱۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که اعتبار ایمن سازی همه آن‌ها را امسال تامین می‌کنیم، درحالی که برای سایر نقاط کشور در چند مرحله برنامه ریزی شده است.

اکبری با اشاره به هزینه بالای ساخت راه خصوصا بزرگراه‌ها ادامه داد: برآورد هزینه هرکیلومتر آسفالت راه‌ها به ۳ میلیارد تومان رسیده که در تنگنای اعتبارات، باید به صورت جدی روی نگهداری راه‌ها خصوصا محور‌های بزرگراهی و اصلی متمرکز باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی نظیر آسفالت حفاظتی، روکش و لکه گیری آسفالت عمر مفید راه‌ها را تا سال‌ها ارتقا می‌بخشد، یادآور شد: در این استان نیز تعمیرات دو کریدور اصلی عسلویه تا بهبهان و همچنین بوشهر تا کنارتخته طی سالجاری باید مورد توجه باشد.

 اکبری از برنامه خریداری هزار دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری کشور طی سالجاری خبر داد و گفت: رویکرد ما این است که به ازای هر ماشین آلاتی که مدیران راهداری شهرستان‌ها تامین می‌کنند، دو دستگاه نیز از سوی سازمان راهداری کشور اختصاص یابد.

به گفته وی، با توجه به اینکه بوشهر در خصوص این رویکرد در سنوات قبل عملکرد خوبی داشته، انتظار داریم امسال به طور میانگین از اعتبارات شهرستانی و ملی هر شهرستان بوشهر حداقل ۳ دستگاه جدید ماشین آلات راهداری داشته باشد که نقش بسزایی در ارتقا توان عملیاتی ادارات شهرستانی دارد.  

نظر شما