شناسهٔ خبر: 59542960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من‌| قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را برای سال ۱۴۰۲ تمدید کنید

مخاطبان خبرگزاری فارس در پویشی در سامانه فارس من خواهان تمدید قانون تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران در سال 1402 شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا  به استناد بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و بند (و) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی تمامی مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به صورت استخدام رسمی اقدام کنند، همچنین بر اساس بخشنامه تبدیل وضعیت و استخدام رسمی ایثارگران که به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و همه دستگاه‌های مشمول قانون موظف هستند. اقدامات لازم را برای تسریع در اجرای این منظور در چهارچوب دستورالعمل مشترک سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور انجام دهند.

ذی‌نفعان این تبدیل وضعیت جانبازان، آزادگان، فرزند و همسر شهیدان، فرزند و همسر جانبازان دارای درصد جانبازی ۲۵ و بیشتر، فرزند و همسر آزادگان دارای مدت اسارت یکسال و بیشتر، فرزندان جانبازان دارای درصد جانبازی کمتر از ۲۵ درصد و فرزند آزادگان دارای مدت اسارت کمتر از یکسال، شخص رزمنده و فرزند و همسر وی با حداقل 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه یا حداقل هشت ماه حضور غیرداوطلبانه در جبهه و خواهر و برادر شهید به عنوان مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران هستند.

این قانون در ابتدا تنها مشمول نیروهای شرکتی دستگاه‌های دولت می‌شد اما به دلیل تعداد زیاد افراد مشمول این قانون، هر سال دامنه این قانون افزایش پیدا کرده، به طوری اکنون تمامی نیروهای غیررسمی شاغل در دستگاه‌های دولتی، در صورت داشتن تمام شرایط، مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران خواهند شد. نکته جدید در خصوص این قانون آن است که اخیراً راننده‌های استیجاری دستگاه‌ها نیز مشمول این قانون شده‌اند اما به دلایل مختلف مشمول شدن این افراد با شرایط ویژه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی واگذار شده است. بسیاری از ایثارگران منتظر تصویب قانون ساماندهی وضعیت استخدامی خود هستند.

مخاطبان خبرگزاری فارس خواهان رسیدگی تصویب قانون ساماندهی وضعیت ایثارگران و حل مشکلات استخدام آنها به صورت رسمی هستند و در این راستا در سامانه فارس من خبرگزاری فارس پویشی را به ثبت رسانده‌اند و خواهان رعایت عدالت و ساماندهی وضعیت استخدامی ایثارگران هستند. این پویش را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

ثبت کننده سوژه که خود شامل این قانون می‌شود در گفت‌وگو با توانا درباره پویشی که ثبت کرده گفت: ورودی بهمن سال ۱۴۰۰ هستم اما بیمه من را برای اردیبهشت ۱۴۰۱ در نظر گرفتند یعنی ۳ماه بعد از ورود به سازمان، هم‌اکنون به صورت قراردادی هستم. طبق قانون بعد از ۱۰ سال کار در دستگاه‌های اجرایی شرایط استخدام رسمی برایم باید فراهم شود، اما این موضوع در مورد ما متوقف شده است، چون اعلام شده که کارکنان ورودی تا اسفند ۱۴۰۰ مشمول جذب قانون سال ۱۴۰۱  خواهند شد. حال سؤال است افرادی همچون من که ورودی ۱۴۰۱ قرار گرفتیم وضعیت تبدیل ما در جذب سال ۱۴۰۲چه خواهد شد؟

او ادامه داد: نمایندگان مجلس با ۷۲ رأی موافق و ۱۱۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند. لذا با توجه به اینکه چنین موضوعی در لایحه دولت و گزارش کمیسیون تلفیق نیامده است عملاً اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار بود و در سال جاری دیگر اجرایی نخواهد شد.

پایان پیام/

نظر شما