شناسهٔ خبر: 59542501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ماه مبارک رمضان واسطه همبستگي ويکدلي اهالي روستا

خبرگزاری صدا و سیما

بنا به سنتي قديمي در روستاهاي شمال استان سیستان و بلوچستان، در ماه مبارک رمضان  مردم علاوه بربرگزاري محافل تلاوت قرآن به پخت نذري مي پردازند وهرشب سفر افطار با کمک همه اهالي روستا در مسجد پهن ميشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، وقتی سفره همه یکی می شود ماه مبارک رمضان در روستاهای شمال استان به گونه ای رقم می‌خورد که همه اهالی روستا در مسجد جمع می شوند و یک سفره افطار پهن می شود.

کارشناس مذهبی گفت :یکی از سنت های قدیمی این ایام در روستاهای سیستان نذری دادن و دور هم جمع شدن است.

وی بیان کرد:همه اهالی روستا یک ساعت قبل از افطار شروع به پخت نان محلی و خدمت به همنوعان خود می شوند و مسجد بهترین پایگاه برای دور هم جمع شدن اهالی روستا است.

وی اضافه کرد:می‌توان گفت در تمام روستا یک سفره پهن می شود و آنهم سفره ای است که به همت خود اهالی روستا در مسجد و برای کنار هم قرار گرفتن مردم پهن شده است.

وی بیان کرد:سنت افطاری همچون سال‌های قبل در بسیاری از روستاهای سیستان برگزار می شود و در پایان مردم بخشی از افطاری را به منزل آنهایی که نتوانستند در این ضیافت الهی شرکت کنند می‌برند.

<div id="video-display-embed-code_9446115"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3804293/9446115?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما