شناسهٔ خبر: 59542425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمله همزمان جنگنده‌های صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد فقط مواضع زیر ساختی و برخی اهداف وابسته به حماس را در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از شبکه الجزیره مباشر، رسانه‌های رژيم صهیونیستی اعلام کردند جنگنده‌های این رژیم بامداد امروز همزمان با بمباران دوباره نوار غزه، اهداف و مواضعی در جنوب لبنان را هم هدف قرار دادند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9464045"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3808660/9464045?width=600&height=350"></script></div>

خبرنگار این شبکه اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم اشغالگر یک موضع مقاومت در شرق محله التفاح شهر غزه را هدف قرار دادند.

ارتش رژيم صهیونیستی اعلام کرد که مواضع زیر ساختی و برخی اهداف دیگر وابسته به حماس را در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

 

درحال به روزرسانی ...

 

حازم قاسم: به دفاع از هویت مسجد الاقصی ادامه خواهیم داد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: ملت فلسطین هیچگاه جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص مسجد الاقصی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

حازم قاسم تاکید کرد: حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی به حق خود در دفاع از هویت مسجد الاقصی ادامه خواهند داد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی: از ساکنان شهرک‌های اطراف نوار غزه خواستیم به زندگی عادی بازگردند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ارتش اسرائیل اعلام کرد: با بررسی اوضاع امنیتی، از ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه خواستیم به زندگی عادی خود برگردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد: از ساکنان این شهرک‌ها خواستیم با شنیدن آژیر‌های هشدار، ظرف ده دقیقه به پناهگاه‌ها بروند.

 

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اراضی کشاورزی نوار غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنگار خود از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اراضی کشاورزی نوار غزه خبر داد.

 

ادامه پرواز جنگنده‌ها و پهپاد‌های رژیم صهیونیستی بر فراز غزه
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، با وجود توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جنگنده‌ها و پهپاد‌های این رژیم همچنان بر فراز غزه پرواز می‌کنند.

 

وزیر دفاع لبنان: ارتش آماده مقابله با هر تجاوزی است
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد، وزیر دفاع لبنان در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تشدید تنش در جنوب کشور، تهدیدی برای آرامش و امنیت لبنان به شمار می‌رود و ارتش آماده مقابله با هر تجاوزی است.

 

واکنش وزارت خارجه لبنان به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزارت امور خارجه لبنان در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور اعلام کرد: این حملات با بر هم زدن آرامش و امنیت، نقض کننده حاکمیت لبنان و همچنین قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

 

درخواست شهروندان کانادایی از دولت کشورشان برای واکنش به جنایات رژیم اشغالگر
حدود ده هزار تن از شهروندان کانادایی از دولت و پارلمان کشورشان خواستند تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مسجدالاقصی و قدس اشغالی و نمازگزاران و معتکفان در آنجا را که با محروم کردن آن‌ها از حق انجام دادن شعائر دینی همراه است، محکوم کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی معا، امضا کنندگان طومار الکترونیکی اعلام کردند تصاویری که اقدامات وحشیانه سحرگاه روز چهارشنبه نظامیان اشغالگر علیه نمازگزاران از جمله زنان را در مسجدالاقصی نشان می‌دهد آن‌ها را به شدت شوکه کرده است.

در این طومار که امضای آن همچنان ادامه دارد به رفتار نظامیان اشغالگر و ضرب و جرح وحشیانه نمازگزاران با باتوم و شلیک گاز‌های اشک آور و گلوله‌های صوتی به سمت آن‌ها اشاره و تاکید شده است دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا باید به مواضع خود در قبال جنایات دولت اسرائیل پایان دهد و فورا از همدستی با آن دست بردارد.

 

لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت شکایت کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد، وزارت امور خارجه لبنان از شکایت رسمی این کشور به شورای امنیت سازمان ملل در پی حملات هوایی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به برخی مناطق جنوب لبنان خبر داد.

 

درخواست تلویحی ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه برای توقف حملات
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، برخی مسئولان امنیتی اعلام کرده اند اگر نوار غزه آرامش را حفظ کند، ارتش اسرائیل مجددا به این منطقه حمله نمی‌کند.

 

تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی با ادای مراسم تلمودی
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، شهرک نشینان صهیونیست با  مراسم تلمودی نزدیک باب الحدید از درب‌های مسجد الاقصی، به مسجد الاقصی هتک حرمت و تنش آفرینی‌ها را تشدید کردند.

 

استقرار صد‌ها نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در قدس
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد، پلیس رژیم صهیونیستی ۲۳۰۰ نفر از نیرو‌های خود را در قدس مستقر کرده است.

 

بیانیه گردان‌های سیدالشهداء عراق در حمایت از مقاومت فلسطین
گردان‌های سید الشهداء عراق با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود، از گروه‌های مقاومت فلسطین در مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
(وَٱقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُمْ)
گردان‌های سیدالشهدا حمایت کامل خود را از موضع یکپارچه گروه‌های مقاومت فلسطین برای پاسخ به تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی اعلام می‌کند.

ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی و شدت گرفتن آن در روز‌های اخیر نشانه ضعف و سستی این رژیم و تلاش برای فرار از بحران‌ها و شکاف‌های پی در پی داخلی است که این رژیم نامشروع و ساختار آن که در آستانه فروپاشی است، با آن روبه رو شده است.

گردان‌های سیدالشهداء روز به روز بیشتر به این باور می‌رسد که خداوند متعال به وعده خود برای ریشه کن کردن انواع اشغالگری در منطقه عمل می‌کند و دشمن هر قدر هم به ظلم و ستم خود ادامه دهد در نهایت شکست خواهد خورد و نابود خواهد شد. خداوند چنین وعده‌ای به بندگان آزاده و مؤمن خود داده است.

از خداوند می‌خواهیم دست مجاهدان را بگیرد و حملات مبارک آن‌ها را موفق بدارد و آن‌ها را پیروز کند. خداوند بهترین دوست و یاور است. پیروزی از آن مقاومان است.

 

وزارت بهداشت غزه: حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان کودکان الدره را محکوم می‌کنیم
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وزارت بهداشت غزه گزارش داد: حملات رژیم صهیونیستی را که باعث وارد آمدن خسارت‌هایی به بیمارستان کودکان الدره در شرق غزه شده است محکوم می‌کنیم.

 

احتمال اعلام بازگشت امور به روال عادی در جنوب لبنان
شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد: انتظار می‌رود ارتش اسرائیل در دقایق آینده از بازگشت امور به روال عادی در جنوب (لبنان) خبر دهد.

 

شلیک ده‌ها موشک از لبنان به سرزمین‌های اشغالی فلسطین
ده‌ها فروند موشک از جنوب لبنان به سوی منطقه الجلیل الغربی در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک و باعث اعلام حالت اماده باش در این سرزمین‌ها شد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سامانه گنبد آهنین سعی کرد این موشک‌ها را رهگیری کند و احتمالا جنبش حماس یا جهاد اسلامی عامل شلیک این موشک‌ها هستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9464467"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3808660/9464467?width=600&height=350"></script></div>

این حملات باعث زخمی شدن چند شهرک نشین صهیونیست و وارد شدن خسارات مالی زیاد به این شهرک‌ها شده است. مقامات رژیم صهیونیستی با بازگشایی پناهگاه ها، از صهیونیست‌های ساکن در الجلیل خواستند به پناهگاه‌ها بروند. این در حالیست که گروه‌های فلسطینی به تجلیل از این عملیات پرداختند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی نیرو‌های خود در نوار غزه و مرز‌های شمالی را افزایش داد
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد: ارتش رژیم اسرائیل تقویت نیرو‌های خود در منطقه نوار غزه و در مرز‌های شمالی را آغاز کرده است.

 

بیانیه مهم اتاق مشترک جناح‌های مقاومت فلسطین
اتاق مشترک جناح‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد: با توجه به تهدیدات دشمن علیه مقاومت و مردم ما در غزه، ما بر آمادگی مقاومت برای مقابله و پاسخ با تمام قوا به هر تجاوزی و دفاع از مردم خود در هر جا که حضور داشته باشند تاکید می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: دشمن جنایتکار باید دست از تجاوزات وحشیانه خود به مسجد الاقصی و نمازگزاران و معتکفان بردارد و جلوی مضحکه صدور بحران‌های داخلی خود به سوی مردم و مقدسات ما را بگیرد.

 

تصاویر آثار حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
خبرگزاری فرانسه تصاویری از آثار حمله موشکی رژیم صهیونیستی به برخی مناطق در جنوب لبنان منتشر کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که به سه هدف در جنوب لبنان حمله کرده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9464266"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3808660/9464266?width=600&height=350"></script></div>

 

تعلیق پرواز‌ها در فرودگاه بن گوریون
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از مسئولان فرودگاه بن گوریون در تل آویو، از تعلیق پرواز‌ها در این فرودگاه به علت تشدید تنش‌ها خبر داد.

 

حمله به ۳ هدف در لبنان و ۱۰ هدف در نوار غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: به ۳ هدف در لبنان و ۱۰ هدف در نوار غزه حمله کرده ایم.

 

حمله ناوچه های صهیونیستی به قایق های ماهیگیری فلسطینی ها در دریای غزه
شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود از حمله ناوچه های رژیم صهیونیستی به سوی قایق های ماهیگیری فلسطینی ها در دریای غزه خبر داد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی: به حملات خود علیه اهداف حماس در غزه و لبنان ادامه می‌دهیم
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: به طور منظم، در حال بررسی اوضاع میدانی هستیم و بر این اساس، به حملات خود علیه اهداف حماس در غزه و لبنان ادامه خواهیم داد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی از صهیونیست‌ها خواست در پناهگاه‌ها بمانند
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از برخی منابع صهیونیستی گزارش داد، ارتش اسرائیل از ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه خواسته است تا اطلاع ثانوی در پناهگاه‌ها بمانند.

 

حملات مجدد موشکی از نوار غزه به شهرک های صهیونیست نشین
شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود در غزه از شلیک دوباره چندین فروند موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین خبر داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9464158"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3808660/9464158?width=600&height=350"></script></div>

این درحالیست که از شرق شهر غزه نیز موشک هایی به سوی شهرک های صهیونیست نشین شلیک شده است و سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در صدد رهگیری این موشک هاست .

خبرنگار المیادین افزود: نیروهای مقاومت فلسطین سعی می کنند که معادله حمله موشکی در مقابل حمله موشکی را اجرا و به رژیم صهیونیستی خاطر نشان کنند که آماده مقابله با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه هستند.

تاکنون ۱۵ مرکز وابسته به نیروهای مقاومت فلسطین از شمال تا جنوب نوار غزه هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وزارت بهداشت غزه حملات رژیم صهیونیستی را محکوم و تاکید کرد که در این حملات بیمارستان شهید محمد الدره در نوار غزه و همچنین بیمارستان کودکان غزه هدف حمله قرار گرفته و آسیب دیده است. وزارت بهداشت فلسطین از مجامع بین المللی خواست مانع اینگونه حملات خصوصا حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها شود.

 

ارتش رژیم صهیونیستی تصاویر حملات هوایی به باریکه غزه را منتشر کرد

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9464153"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3808660/9464153?width=600&height=350"></script></div>

 

شلیک چهل فروند موشک از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی فلسطین
شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد: دیشب حدود چهل فروند موشک از نوار غزه به سوی «اسرائیل» شلیک شده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین اعلام کردند، در حملات موشکی فلسطینی از نوار غزه، یک برج در شهرک سدیروت دچار خسارت شد.

 

جنبش حماس حمله رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، جنبش حماس در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم و همبستگی خود با مردم این کشور را اعلام کرد.

 

حملات هوایی رژيم صهیونیستی به جنوب لبنان 

به گزارش شبکه الجزيره خبرنگار اين شبکه از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر صور و مناطق اطراف آن در جنوب لبنان خبر داد. این در حالی است که ارتش رژيم صهیونیستی نيز اعلام کرد حمله به اهدافی در خاک لبنان را آغاز کرده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9464050"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3808660/9464050?width=600&height=350"></script></div>

به گفته خبرنگار الجزيره جنگنده‌های اسرائیلی اطراف اردوگاه آوارگان فلسطینی الرشیدیه در نزدیکی شهر صور لبنان را هدف قرار دادند.

خبرنگار الجزیره افزود: جنگنده‌های اسرائیلی شهرک القلیله (دشت القلیله) در حومه شهر صور را که موشک‌ها از این منطقه لبنان به سمت اسرائیل شلیک شدند، هدف قرار دادند.

 

بیانیه جنبش حماس: رژیم صهیونیستی مسئول تجاوزگری علیه قدس و غزه است
جنبش حماس در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول تجاوزگری و تعرض به قدس و غزه دانست و انسجام و وحدت گروه‌های فلسطینی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «شهاب»، جنبش حماس در بیانیه مطبوعاتی گفت: ما رژیم صهیونیستی را مسئول کامل تشدید خطرناک تنش و تجاوز آشکار به نوار غزه و ملت شریف فلسطین و تحولات جاری در منطقه می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است این حمله وحشیانه به غزه، ادامه تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر علیه قدس و مسجد الاقصی، هیچ امنیتی برای این رژیم محقق نخواهد کرد و هیچ پیروزی برای آن به ارمغان نخواهد آورد و هیچ حقی برای آن در سرزمین ما، قدس و مسجد الاقصای ما ایجاد نخواهد کرد.

جنبش حماس در این بیانیه از ملت فلسطین در همه مناطق حضورشان و از گروه‌های فلسطینی خواست در نبرد نامحدود علیه رژیم اشغالگر و گروه‌های شهرک نشین و برای ناکام گذاشتن نقشه‌ها و توطئه هایشان برای یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی و برای دفاع از ملت فلسطین و حقوق آنان در کسب ازادی و تعیین سرنوشت متحد شوند و قطعا سرنوشت رژیم صهیونیستی نابودی است.

 

تصاوير حمله رژيم اشغالگر به غزه 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9464048"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3808660/9464048?width=600&height=350"></script></div>

 

نظامیان صهیونیست با حمله به فلسطینی‌ها از ورود آنان به مسجد الاقصی جلوگیری کردند
به گزارش شبکه الجزیره، خبرنگار این شبکه اعلام کرد نظامیان اشغالگر بامداد امروز به فلسطینی‌ها در ورودی باب حطه یکی از در‌های ورودی به مسجد الاقصی حمله و از ورود آنان به داخل این مسجد برای اقامه نماز صبح ممانعت کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9464054"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3808660/9464054?width=600&height=350"></script></div>

 

پارلمان عربی در خصوص پیامد‌های جنایات صهیونیست‌ها در حق فلسطینیان هشدار داد
پارلمان عربی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان، درباره عواقب این جنایت بخصوص در ماه مبارک رمضان هشدار داد و خواستار دخالت جامعه بین المللی برای متوقف کردن این جنایات شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، پارلمان عربی حملات مداوم رژیم اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و توافقنامه‌ها و معاهدات بین المللی و اصول حقوق بشر دانست.

پارلمان عربی درباره اقدامات علیه ملت فلسطین هشدار داد و مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول عواقب و پیامد‌های خطرناک آن به خصوص در ماه مبارک رمضان که باعث تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان می‌شود، دانست و از جامعه بین المللی خواست فورا برای متوقف کردن اینگونه اقدامات علیه ملت بی دفاع فلسطین وارد عمل شود.

 

در حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه مقاومت فلسطین در شرق شهر غزه، خسارت شدیدی به بیمارستان الدره وارد شد
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، در حملات رژیم صهیونیستی به یک پایگاه مقاومت در شرق شهر غزه که با بیش از ۱۲ موشک صورت گرفت، خسارت‌های زیادی به بیمارستان الدره و منازل پیرامون آن وارد شد.

نظر شما