شناسهٔ خبر: 59542106 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بخشی: تنیس روی میز می‌تواند در هانگژو ۲ مدال بگیرد/ بحث مالی مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران است

مربی تیم ملی تنیس روی میز جوانان به تشریح آخرین وضعیت این رشته پرداخت.

صاحب‌خبر -

امیر بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد آخرین وضعیت پینگ‌پنگ کشورمان، اظهار داشت: در اسفند سال گذشته مسابقات نوجوانان و جوانان را در عراق پشت سر گذاشتیم که خوشبختانه بچه‌هایی مثل بنیامین فرجی و امیر مهدی کشاورز، سامران کریمی ،محمد امین صمدی ، پرهام گلستانی توانستند نتایج خیلی خوبی را در این مسابقات کسب کنند. پس از آن نیز رقابت‌های ترکیه را داشتیم که باز هم عملکرد خوبی به جا گذاشته و همین پینگ‌پنگ بازان مدال کسب کردند. همین موضوع باعث ارتقای رنکینگ بچه‌ها در رده سنی نوجوانان و جوانان شد. اکنون کشاورز که یک تا ۲ سال است به عضویت تیم ملی درآمده توانسته رنکینگ خود را به زیر ۵۰ جوانان جهان برساند.

وی افزود: نوید شمس را داریم که سال‌ها در رده‌های پایه برای کشورمان نتایج خوبی کسب کرده است. او هم از بازیکنان خوب ما است‌‌. خوشبختانه به تازگی هم نوشاد عالمیان با عملکردی خوب در رقابت‌های سنگاپور توانست در رده بزرگسالان به رنکینگ ۵۴ دنیا برسد و سهمیه حضور در جام جهانی را هم کسب کرد. امیرحسین هدایی نیز توانست در رقابت‌های فیدر ترکیه صاحب مدال برنز شود و با این مدال رنکینگ خود را ارتقا داد. خدا را شکر در ۲ ماه اخیر پینگ‌پنگ بازان نوجوان، جوان و بزرگسال کشورمان نتایج خوبی به دست آورده‌اند و این موضوع امید و انگیزه را بین بچه‌ها بیشتر کرده است.

مربی تیم ملی جوانان کشورمان درخصوص برنامه‌های پیش رو پینگ‌پنگ کشور، توضیح داد: پس از مسابقات کسب سهمیه در منطقه آسیای میانه، رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده نوجوانان و جوانان را پیش رو داریم. همچنین تیم بزرگسالان ما نیز قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی را در پیش دارد. تمام تمرکز بازیکنان، کادرفنی و فدراسیون پینگ‌پنگ این است که بتوانند این تیم‌ها را با صد در صد توان عازم مسابقات کنند.

بخشی در خصوص شرایط فعلی نوشاد عالمیان و اینکه آیا احتمال دارد او بازهم بتواند مدال برنز بازی‌های آسیایی را در هانگ‌ژو تکرار کند، گفت: او با عملکرد خوب اخیرش توانست رنکینگ خود را ارتقا بدهد و بار دیگر به روزهای اوجش بازگشته است. اکنون رنک ۵۴ دنیا را در اختیار دارد‌. عملکرد و بازی‌های خوب نابغه پینگ‌پنگ ایران سبب امید و انگیزه همه بچه‌ها در رده های مختلف شده است. حدود ۶ ماه دیگر بازی‌های آسیایی شروع می شود و با توجه به عملکرد خوب نفرات بزرگسال در چند ماه اخیر می‌توانیم نتایج خوبی در هانگ‌ژو به دست آوریم. امیدوارم با اندیشه های کادرفنی و توانایی بازیکنان این روند خوب ادامه داشته باشد‌. از نوشاد عالمیان هم انتظار می‌رود مدال برنز خود در بازی‌های آسیایی را تکرار کرده و حتی بتوانیم در رده تیمی نیز صاحب مدال شویم.

وی درمورد اینکه آیا پینگ‌پنگ کشورمان می‌تواند ۳ سهمیه را برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب کند، توضیح داد: باید آرام آرام خود را برای مسابقات کسب سهمیه آماده کنیم. برادران عالمیان و امیرحسین هدایی بیشترین شانس را برای کسب سهمیه دارند و امیدواریم با اتفاقات رخ داده و نتایج خوب اخیر، شاهد کسب بیشترین سهمیه باشیم و دست کم بتوانیم ۲ سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را در بخش آقایان به دست آوریم. فدراسیون نیز برای کسب سهمیه برنامه‌های خوبی دارد. کادرفنی تیم بزرگسالان با تدابیری که اندیشیده‌اند به دنبال کسب بیشترین سهمیه هستند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

مربی تیم ملی جوانان درمورد لزوم حمایت از این فدراسیون، گفت: امیدواریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با توجه نتایج خوبی که در سال‌های اخیر به ویژه چند ماه گذشته در پینگ‌پنگ‌ به دست آورده‌ایم و استعدادهای موجود در این رشته، حمایت خوبی از پینگ‌پنگ داشته و بودجه بیشتری را برای فدراسیون در نظر بگیرند. انتظار می‌رود از پینگ‌پنگ از نظر مالی بیش‌تر حمایت شود تا بتوانیم بیشتر خود را در دنیا مطرح کنیم.

بخشی با اشاره به عملکرد اخیر تیم ‌های ملی پایه، عنوان کرد: سال گذشته توانستیم برای اولین بار در رده سنی نوجوانان. مقام سوم آسیا را به دست بیاوریم و این دومین مدالی است که در رده سنی پایه به دست آوردیم. سال های قبل نیز یک بار توانستیم رتبه سوم جوانان آسیا و رده هفتم جوانان جهان را کسب کنیم. این نتایج نشان می‌دهد پینگ‌پنگ در ایران چه قدر استعداد دارد و برنامه‌ریزی فدراسیون و کادرفنی تیم‌های مختلف خوب بوده که این اتفاقات رخ داده است. تمام تلاش و تمرکز ما این است امسال هم بتوانیم در حد توان‌مان نتایج خوبی کسب کنیم. در سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در سال‌های گذشته اتفاقات مثبتی افتاده و بازیکنان خوبی مثل بنیامین فرجی. فراز شکیبا، نوید شمش، امیر مهدی کشاورز محمد موسوی ,مبین علیپور ,امین احمدیان ,مهدی معدن کن ,سامران کریمی و .... داریم که می‌توانیم روی آن‌ها حساب کنیم. این نفرات و سایر بچه‌ها می‌توانند اتفاقات خوبی را برای پینگ‌پنگ رقم بزنند.

وی درمورد مهم‌ترین مشکل فعلی پینگ‌پنگ بازان کشورمان، اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه پینگ‌پنگ بازان ما بحث مالی است. امیدواریم با کمک مسئولان ذی ربط توجه بیشتری به پینگ‌پنگ شود زیرا با توجه روند موفق فدراسیون انتظار بیشتری بابت حمایت کردن وجود دارد. حامیان مالی نیز باید در لیگ پینگ‌پنگ بیشتر سرمایه‌گذاری کنند زیرا یکی از مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران ما بحث قراردادشان است.

مربی تیم ملی پینگ پنگ تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت‌های اخیر پینگ‌پنگ مدیریت و تدابیر خوب مهرداد علی قارداشی بوده است‌. با برنامه‌ریزی‌های او در این چند سال صاحب ۳ مدال ارزشمند شده‌ایم که برای هر رئیس و مدیری در پینگ‌پنگ یک آرزو بوده است. اطمینان دارم او تاثیر زیادی در موفقیت‌های پینگ‌پنگ داشته است.

پایان پیام /

نظر شما