شناسهٔ خبر: 59521766 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرودگاه دبی شلوغ‌ترین فرودگاه جهان در نهمین سال متوالی شد

داده‌های آماری حاکی است، فرودگاه بین‌المللی دبی برای نهمین سال متوالی عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از خلیج تایمز، بر اساس گزارش شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI)، فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) برای نهمین سال متوالی جایگاه خود را به عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه بین‌المللی در سراسر جهان حفظ کرده است.

ترافیک فرودگاه دبی در سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده و به بیش از ۶۶ میلیون مسافر در سال ۲۰۲۲ رسیده بود و از همین رو این فرودگاه پیش بینی خود را برای سال ۲۰۲۳ به ۷۸ میلیون مسافر افزایش دهد.

در سال ۲۰۲۲، فرودگاه بین‌المللی دبی در مجموع ۶۶,۰۶۹,۹۸۱ مسافر را جابجا کرده است که نسبت به سال قبل ۱۲۷ درصد افزایش داشته است. تردد مسافران در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ در این فرودگاه نیز به سطح قبل از کووید-۱۹ رسیده است.

بر اساس داده‌های ACI، لیست ۱۰ فرودگاهی که پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲ شمرده می‌شود، پس از فرودگاه بین‌المللی دبی عبارت از هیترو لندن (۵۸.۲۴۳ میلیون مسافر)، آمستردام (۵۲.۴۶ میلیون مسافر)، پاریس (۵۱.۷۶ میلیون)، استانبول (۴۸.۵ میلیون)، فرانکفورت (۴۴.۷۷ میلیون نفر)، مادرید (۳۶.۲۳ میلیون)، دوحه (۳۵.۷ میلیون)، سنگاپور (۳۱.۹ میلیون) و گاتویک لندن (۳۰.۱۴ میلیون) است.

پایان پیام/

نظر شما