شناسهٔ خبر: 59511786 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی صادر شد؛ گرانی تا ۷۰ درصد برای برخی خودروها

صاحب‌خبر -

شورای رقابت طی جلسه اخیر خود مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی را صادر کرد. قیمت برخی از ماشین ها حتی بیش از 70 درصد افزایش پیدا کرده است.

مسئله افزایش قیمت خودرو در نتیجه عواملی مثل افزایش نرخ ارز طی چند وقت اخیر یکی از دغدغه‌های مردم بوده است. در این‌باره هم شنونده اظهارات مختلفی بودیم که البته همگی از موج بزرگ گرانی خبر می‌دادند؛ از گفته معاون خودرویی وزارت صمت مبنی بر افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت خودرو تا تایید احتمال افزایش بیش از 70 درصد توسط مرکز ملی رقابت. نهایتاً در اولین روز کاری سال 1402 هم رکوردشکنی قیمت خودروهای داخلی صورت گرفت و حالا هم مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی صادر شده است.

صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی در جلسه اخیر شورای رقابت

صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی

به‌گفته سپهر دادجوی توکلی به‌عنوان مدیر روابط عمومی شورای رقابت، دستورالعمل افزایش قیمت خودروهای داخلی در جلسه اخیر این شورا ارزیابی شد تا جهت اطلاع‌رسانی به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه ابلاغ شود. دادجوی توکلی همچنین در خصوص میزان افزایش قیمت خودرو با توجه به اظهارات گذشته در خصوص افزایش 30 تا 70 درصدی شفاف‌سازی کرده است. بر اساس توضیحات او، افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت ماشین که پیش‌تر بحث آن به میان آمده بود صحت ندارد؛ از آنجا که قیمت برخی خودروها حتی کمتر از 30 درصد بیشتر شده و بعضی دیگر هم افزایش قیمت ناچیزی را تجربه کرده‌اند.

با این حال، همان‌طور که قبل از آغاز سال نو شمسی انتظار می‌رفت، تعدادی از خودروها با افزایش قیمت بیش از 70 درصدی مواجه شده‌اند! مدیر روابط عمومی شورای رقابت هم این موضوع را تایید کرد و اظهار داشت که افزایش قیمت شماری از ماشین‌ها به بیش از حداکثر درصد اعلام‌شده می‌رسد. او در نهایت خاطرنشان کرد که قیمت تعیین‌شده خودروهای تولیدی غیرمونتاژی مختلف طی جلسه اخیر شورای رقابت، به‌شکل محرمانه به متولی جهت ابلاغ اعلام خواهد شد.

نظر شما