شناسهٔ خبر: 59495195 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

با تصمیم بانک مرکزی:

شرایط فروش ارز دولتی هم تغییر کرد / اجبار به افتتاح حساب ارزی و...

بانک مرکزی بعد از کاهش سهمیه خرید ارز دولتی با کارت ملی از ۵ به ۲ هزار یورو، امروز هم شرایط جدیدی برای فروش اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی که دیروز از کاهش سهمیه خرید ارز با کارت ملی از 5 به 2 هزار یورو خبر داده بود، امروز هم شرایط جدید فروش ارز با کارت ملی را تعیین و اعلام کرد: فروش دلار دولتی با کارت ملی از روش پرداخت اسکناس به خریدار به روش واریز به حساب ارزی خریدار تغییر کرده است.

براساس این گزارش، متقاضیان خرید ارز با کارت ملی همچنین باید حتما حساب ارزی افتتاح و معادل ریالی 100 دلار را به حساب واریز کنند کنند. چرا که از این پس ارز سهمیه‌ای به حساب ارزی خریداران واریز خواهد شد. برداشت اسکناس از حساب ارزی نیز صرفاً پس از گذشت ۵ روز کاری پس از زمان واریز متقاضی امکان پذیر است.

بخشنامه بانک مرکزی صرافی‌ها درباره جزئیات شرایط جدید فروش ارز با کارت ملی:

1ـ کلیه بانک‌ها مکلفند جهت فروش و پرداخت ارز بابت سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد 56) به صورت اسکناس، بنا به درخواست متقاضی نسبت به افتتاح حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی بدون اخذ موجودی اولیه با رعایت مقررات مربوط اقدام کنند.

تبصره ـ افتتاح حساب به درخواست وکیل متقاضی مجاز نیست.

2ـ پرداخت به صورت اسکناس از محل حساب ارزی موضوع این دستورالعمل صرفاً به صاحب حساب (اصیل) امکان‌پذیر است.

3ـ حساب‌ها صرفاً به ارزهای دلار‏/ یورو و با منشاء اسکناس و جهت استفاده برای واریز اسکناس موضوع سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد 56) خواهد بود.

4ـ برداشت اسکناس از حساب صرفاً پس از گذشت 5 روز کاری پس از زمان واریز به حساب ارزی متقاضی (T+5) امکان‌پذیر است. بانک‌ها مکلفند پس از این دوره نسبت به پرداخت اسکناس موضوع حساب‌های این دستورالعمل در هر زمان حسب درخواست مشتری اقدام کنند.

5ـ کارمزد برداشت از حساب به صورت اسکناس معادل 5 درصد معادل ریالی مقدار برداشت است. نرخ تسعیر برابر با نرخ فروش اسکناس دلار/ یورو سامانه معاملات الکترونیکی ارز به اضافه یک درصد در روز برداشت خواهد بود.

6ـ دریافت هرگونه کارمزد از مشتری برای ارائه خدمات موضوع این دستورالعمل به جز موارد تعیین شده در دستورالعمل، ممنوع است.

7ـ حساب ارزی موضوع این دستورالعمل باید حداقل به مدت شش ماه مفتوح بماند.

تبصره: حداقل موجودی لازم برای استمرار حساب ارزی موضوع این دستورالعمل 100 دلار‏/یورو خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما