شناسهٔ خبر: 5949423 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

وزیر دفاع آمریکا وزیر «جنگ» است

صاحب‌خبر -
یکی از سیاستمداران حزب چپ آلمان همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا به کشورش انتقاد شدیدی را به سیاست اوکراین واشنگتن وارد کرده و وزیر دفاع آمریکا را وزیر جنگ نامید.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "راینیشن پست"، "اسکار لافونتاین" همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا به برلین انتقاد شدیدی را به سیاست اوکراین آمریکا وارد کرده و در صفحه فیس بوک خود "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا را وزیر جنگ در برلین نام نهاد.

وی اظهار داشت که وزیر جنگ آمریکا اروپاییان را به این مسئله فرا می خواند که با تجاوزگری های روسیه مقابله کنند. در حالی که اروپاییان دلایل زیادی دارند که با تجاوز گری های آمریکا مقابله کنند. وزیر دفاع آمریکا در سفر امروز خود به برلین خواستار نقش فعالانه تر آلمان در ناتو برای تقویت این ائتلاف نظامی در برابر روسیه شده و تاکید کرد که آمریکا دیگر آماده نیست سهم بالایی از هزینه هاینظامی ناتو را متقبل شود.

وی همچنین گفت: تنها یک آلمان فعال تر و یک اروپای فعال تر می تواند تضمینی در این باره باشد که پوتین دیگر می تواند زمان را به عقب برگرداند. وزیر دفاع آمریکا همچنین در برلین تصمیمات واشنگتن برای استقرار سلاح های سنگین در شرق اروپا را تایید کرد و گفت: ما این مسئله را در نظر داریم و در این باره با شرکای خود مذاکره می کنیم.

کارتر همچنین انتقاد شدیدی به روسیه وارد کرده و گفت: روسیه متجاوز امروز هیچ جایگاهی در این دنیا ندارد. مسکو با تحریم ها هزینه برای این موضع خصمانه خود را پرداخت می کند و همچنین افزایش تسلیحات ناتو پاسخی به این گونه مواضع مسکو است.

نظر شما