شناسهٔ خبر: 59477815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

حسینی‌کیا، نماینده مجلس: بی‌توجهی‌های دولتمردان در حوزه حجاب، مومنان را به سمت روش‌های نامنطبق با امر به معروف می‌برد/هر کسی در چارچوب نظام اسلامی زندگی می‌کند ملزم به انجام قوانین حاکمیتی است

سیدجوادحسینی کیا نماینده مجلس در واکنش به ویدیو منتشر شده از ماست پاشی روی دو زن به سایت دیده‌بان ایران گفت: هر روش امر به معروف و نهی از منکری که خلاف موازین شرعی و قانونی باشد مورد تایید نیست اما حاکمیت هم تکلیف دارد و باید برای این موضوع [حجاب] چاره‌اندیشی کند چراکه هنجارشکنی خلاف شرع و قانون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ماجرای انتشار فیلم دوربین یک فروشگاه از ماست‌پاشی روی دو زن، واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است. سید جواد حسینی کیا نماینده مجلس درخصوص اینکه آیا چنین شیو برخوردی مورد تایید است به سایت دیده‌بان ایران گفت: «قطعا هر روش امر به معروف و نهی از منکری که خلاف موازین شرعی و قانونی باشد مورد تایید نیست. لذا باید در چارچوب خود امر به معروف و نهی از منکر کرد. از سوی دیگر حاکمیت هم ملزم به ایجاد فضایی است که افراد نتوانند در فضای عمومی هنجارشکنی کنند.»

نماینده سنقر در مجلس گفت: «حاکمیت تکلیف دارد و باید برای این موضوع [حجاب] چاره‌اندیشی کند چراکه هنجارشکنی خلاف شرع و قانون است. به بیانی دیگر هر دو جنبه موضوع را باید درنظر گرفت. گاهی بی‌توجهی‌های دولتمردان، افراد مومن را به سمت روش‌هایی می‌برد که منطبق بر امر به معروف نیست.»

حسینی کیا همچنین درخصوص طرح جدید مجلس برای موضوع حجاب، بیان کرد: «قانون از پیش وجود دارد و  دولت باید اجرا کند لذا نیاز به قانونگذاری جدید نیست. هر کسی در چارچوب نظام اسلامی زندگی می‌کند ملزم به انجام قوانین حاکمیتی است، یکی از قوانین مسلمانی هم حجاب است.»

این نماینده مجلس در ادامه به دیده بان ایران در رابطه با طرح طرح مجلس برای حجاب و عفاف گفت: «هنوز چیزی به دستمان نرسیده است. این امر به کمیسیون فرهنگی مرتبط است. کمیسیون جلساتی داشته و قرار بوده است که یک بخشی را خود ناجا و دستگاه‌های متولی کاری را انجام دهند.»

حسینی کیا ضمن بیان اینکه دولت در زمینه حجاب دارد مماشات می‌کند، درباره وظیفه مردم گفت: «مردم مومن مسلمان و معتقد هستند و خودشان هم باید زبانی امر به معروف کنند.»

منبع:سایت دیده بان ایران

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام
  • ارسال به تلگرام

نظر شما