شناسهٔ خبر: 59474256 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

افزایش تدریجی دمای هوا در اغلب مناطق کشور

صاحب‌خبر -
گروه جامعه: سازمان هواشناسی کشور در آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی امروز دوشنبه ۱۴ فروردین اعلام کرد که از امروز افزایش دما در بسیاری از مناطق کشور رخ می‌دهد و این روند به صورت تدریجی در روزهای‌آینده ادامه خواهد داشت. 

امروز همچنین در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش باران خواهیم بود و روز سه‌شنبه ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور و چهارشنبه غرب کشور بارش‌ها را دریافت خواهند کرد.
به جز این مناطق، از امروز تا روز چهارشنبه در سایر مناطق کشور، آسمان صاف پدیده غالب آب‌وهوایی خواهد بود و البته در برخی استان‌ها شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که می‌تواند در مناطقب مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه داشته باشد.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی امروز در استان‌های قم، سمنان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، اصفهان، مرکزی، جنوب تهران و جنوب بوشهر وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد. 

همچنین سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی زردزرنگ اعلام کرده است که امروز و فردا با افزایش سرعت باد در دریای عمان و در سواحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، ارتفاع امواج به یک تا ۲ متر خواهد رسید. روز چهارشنبه نیز ارتفاع امواج در سواحل سیستان و بلوچستان بین یک تا ۱.۵ متر خواهد بود. همچنین امروز و فردا با افزایش سرعت وزش باد در دریای خزر، ارتفاع امواج بین یک تا ۱.۷ متر خواهد بود و این دریا نیز در سواحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود. 

برچسب‌ها:

نظر شما