شناسهٔ خبر: 59472452 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس گروه واگنر: به لحاظ فنی باخموت به کنترل ما درآمد/ ارتش اوکراین: شهر هنوز در دست ماست

اکرم ترابی

رئیس شرکت نظامی خصوصی موسوم به «واگنر» امروز دوشنبه اعلام کرد که پرچم روسیه بر فراز شهرداری باخموت به اهتزار درآمد. این در حالی است که ارتش اوکراین می‌گوید هنوز شهر باخموت را در اختیار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر در پیامی تلگرامی به نقل از او اعلام کرد: دقیقا در ساعت ۲۳ دوم آوریل. در پشت سر من ساختمان شهرداری (باخموت) است. این پرچم روسیه به یاد ولادن تاتارسکی، خبرنگار نظامی روسی که یکشنبه در انفجار سن پترزبورگ کشته شد، است. روی این پرچم نوشته شده «با حق شناسی فراوان» به لحاظ فنی ما باخموت را تصرف کردیم.      

پریگوژین تاکید کرد که فرماندهان یگان‌های روسی که این ساختمان و کل این بخش مرکزی را گرفتند، «پرچم‌ها را حمل و نصب خواهند کرد.» او گفت: در بلوک‌های غربی، مبارزه ادامه دارد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: "دشمن حمله خود به باخموت را متوقف نکرده است. با این حال، مدافعان اوکراینی شجاعانه شهر را در حالی که حملات متعدد دشمن را دفع می کنند، در دست دارند."

به گزارش رویترز، اظهارات رئیس واگنر در شرایطی مطرح می‌شود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بدون اشاره به سقوط نهایی این شهر گفت که درگیری‌ها پیرامون باخموت همچنان «داغ» است.

اما به‌رغم صبحت‌های پریگوژین، هیچ اشاره‌ای از سوی مقامات اوکراینی وجود ندارد که باخموت که قبل از آغاز حمله روسیه در سال گذشته شهری با جمعیت ۷۰ هزار نفری بوده، به دست روسیه افتاده باشد.

زلنسکی در پیامی ویدیویی گفت: «ممنون از سربازانمان که در باخموت، آودیئیفکا و مارئینکا مبارزه می‌کنند. علی‌الخصوص باخموت. مبارزه در آنجا داغ است.»

 هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین پیشتر وضعیت پیرامون این شهر را «متشنج» توصیف کرده بود. مالیار گفت که نیروهای اوکراینی در حال دفاع از مواضع خود هستند و نیروهای روسی به تلفات در هنگام حمله خود توجه چندانی نداشتند.

رویترز قادر به تایید مستقل تحولات میدان نبرد روسیه و اوکراین نیست.

فرماندهان ارتش اوکراین گفته‌اند که حمله متقابل آنها - با حمایت تانک‌های جدید غربی و سایر سخت‌افزارها - دور از دسترس نیست، اما بر اهمیت حفظ باخموت در این بین تاکید کرده‌اند.

اوله ژدانوف، تحلیلگر برجسته نظامی اوکراینی، گفت که جنگ مرکز باخموت را فرا گرفته است. نیروهای اوکراینی ۲۵ حمله نیروهای روس را ناکام گذاشته بودند، اما نیروهای روسی کارخانه صنعتی فلز AZOM را که نیروهای اوکراینی روزها از آن دفاع می‌کردند، تصرف کردند.

انتهای پیام  

نظر شما