شناسهٔ خبر: 59458504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشف 60 میلیارد کالای قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از کشف 60 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در عملیات مشترک با پلیس قزوین و آذربایجان غربی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین بدری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان در این رابطه بیان داشت: در پی همکاری اطلاعاتی این پلیس با پلیس امنیت اقتصادی استان‌های قزوین و آذربایجان غربی و با اشرافیت اطلاعاتی یک دستگاه کامیون کانتینردار حامل کالاهای خارجی و قاچاق با استفاده از پلمپ  باطله گمرکی از مبداء شهر خوی به مقصد شهر تهران شناسایی شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان ادامه داد: با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی استان آذربایجان غربی و استان قزوین موضوع پیگیری و عملیات مشترک فرا استانی طرح‌ریزی شد. 
وی تصریح کرد: در نهایت با هدایت عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان، طی هماهنگی‌های لازم تیم عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین کامیون مورد نظر را در اتوبان زنجان قزوین رویت و شناسایی کرده و خودرو با استفاده از علائم هشدار دهنده پلیسی و دستور ایست در حاشیه امن جاده متوقف شد.
بدری افزود: برای سیر مراحل قانونی و بررسی و بازرسی دقیق تر کامیون به پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین منتقل و پس از تخلیه و شمارش بار آن، تعداد 7 هزارو 311  عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، تعداد 155 ثوب پوشاک، تعداد یک هزار و 20 دستگاه بارکد خوان، تعداد 13 دستگاه یونیت تهویه مطبوع و تعداد یک دستگاه تجهیزات پزشکی که همگی خارجی و قاچاق بودند کشف و ضبط شد. 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان افزود: کارشناسان ارزش ریالی مجموع کالاهای مکشوفه را  60 میلیارد ریال بر آورد کرده اند.
وی در خاتمه ضمن اشاره به تشکیل پرونده و ارجاع آن به مقام قضائی خاطرنشان کرد: مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت های این پلیس است و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
 پایان پیام/2308

نظر شما