شناسهٔ خبر: 59454656 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امدادرسانی به ۳۶۰ مصدوم در سوانح جاده‌ای در ۱۷ روز گذشته

سخنگوی طرح نوروزی هلال احمر گفت: تیم‌های تخصصی هلال احمر از ۲۴ اسفند تا ۱۱ فروردین، ۳۱۴ عملیات برای نجات مصدومان سوانح جاده‌ای انجام دادند که منجر به نجات ۳۶۰ نفر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وحید سلیمی در خصوص خدمات ارائه شده به شهروندان از ۲۴ اسفند تا ۱۱ فروردین گفت: در مجموع ۳۶۹۴ عملیات و خدمت تا ۱۱ فروردین انجام شد که ۱۷۰۰ مورد جاده ای، ۱۴۶ عملیات در خصوص حوادث جوی، ۳۲ عملیات در محیط‌های آبی و ۱۳۳ عملیات نجات کوهستان نیز انجام شده است.

وی افزود: در این عملیات‌ها به ۵۳ هزار و ۴۷۷ نفر امدادرسانی شده و برای ۳۹۸۸ نفر از شهروندان نجات داده شده نیز اسکان اضطراری فراهم شده است. علاوه بر این ۱۴۳۰ نفر از مجروحان توسط ناوگان هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار و ۸ نفر از مصدومان سوانح مختلف در محل درمان شده و ۲۷۳ نفر از گرفتارشدگان نیز به مناطق امن منتقل شده اند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۳۱۴ عملیات نجات فنی در این بازه زمانی در سطح کشور برای نجات متاثرین از تصادف انجام شده که منجر به نجات ۳۶۰ نفر شده است.

لازم به ذکر است بیشترین امدادرسانی در این مدت به ترتیب در استان‌های مازندران، اصفهان و فارس بوده است.

همچنین در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر سلامت مسافرین مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس ۲۲ هزار و ۵۵۸ تست فشارخون و قند نیز انجام شده است.

نظر شما