شناسهٔ خبر: 59454264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توصیه های مرکز بهداشت با توجه به پدیده گرد و خاک در خوزستان

با توجه به پدیده گرد و خاک افراد مبتلابه بیماری های قلبی و بیماری های ریوی نظیر آسم ،سالمندان و کودکان از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت :  با توجه به ‏هشدار مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان توصیه می شود ،مبتلایان به آسم و بیماران قلبی عروقی در صورت بروز علائم تنگی نفس و هرگونه ناراحتی ،سریعاً به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان مراجعه نمایند.

دکتر پژمان بختیاری نیا افزود :هنگام خروج از منزل یا محل کار حتماً از عینک و ماسک مناسب (مدل FFP2) استفاده و در تمام اوقات بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت های شدید بدنی مانند ورزش های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه افراد مبتلابه بیماری های قلبی و بیماری های ریوی نظیر آسم ،سالمندان و کودکان از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند ، ادامه داد : افراد دیگر فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت : در شرایط بروز گرد و غبار به علت بخارات حاصل از پاک کننده های شیمیائی و گندزداها حتی الامکان از این مواد کمتر استفاده  شود.

  

نظر شما