شناسهٔ خبر: 59417774 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پیش‌بینی جوی آرام طی ۲ روز آینده در بیشتر مناطق کشور

صاحب‌خبر -

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز چهارشنبه و روز‌های آتی تشریح کرد و گفت: در دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و در سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف باران  پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی، ادامه داد: امروز و فردا، افزایش محسوس دما در نیمه شمالی کشور به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی شده است. جمعه نیز سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و برای شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، سبب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در بلندی‌ها سبب وقوع برف می‌شود.

نقشینه، افزود: شنبه در شمال‌غرب، سواحل شمال، شمال‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش تداوم دارد. از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است. جمعه و شنبه کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و همچنین برای شمال‌غرب، غرب و  دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما رخ می‌دهد.

به گفته وی، جمعه و شنبه به سبب وزش باد‌های شدید در استان‌های غربی پدیده گردوخاک مورد انتظار است. در دو روز آینده خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز و جمعه و شنبه دریای‌خزر مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۲۲ و فردا ۲۳ درجه می‌شود و امروز و فردا برای تهران آسمان صاف تا کمی ابری پیش‌بینی شده است. جمعه به تدریج تهران ابری می‌شود و بارش باران و افزایش سرعت وزش باد خواهد داشت. شنبه تهران سرد می‌شود و بیشینه دما در این روز به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد. صبح یکشنبه کمینه دمای تهران ۴ درجه خواهد شد.

نظر شما