شناسهٔ خبر: 59410541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار هواشناسی سطح زرد و نارنجی جوی،

رگبارو تندبادشدیدلحظه ای،گردوخاک واحتمال ریزش تگرگ درسیستان وبلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما

هواشناسی سیستان و بلوچستان، با صدور هشدار سطح زرد و نارنجی جوی، رگبار و رعدوبرق تند باد شدید لحظه ای، گرودخاک و احتمال ریزش تگرگ در استان پیش بینی کرده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان،  مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از امروز تا چهارشنبه در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق ، تندباد شدید لحظه ای و احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه در نیمه شمالی و غرب و سواحل استان به ویژه شهرستان های زاهدان،ارتفاعات تفتان و خاش پیش‌بینی می‌شود.

 محسن حیدری در ادامه افزود: اثر مخاطره این پدیده ها احتمال جاری‌شدن روان آب و آبگرفتگی موقتی معابر، لغزندگی جاده ها و برخورد صاعقه، و خسارت به محصولات کشاورزی خواهد بود.

وی افزود: صبح امروز  تا عصر فردا  وزش باد نسبتا شدید تا شدید از سمت جنوب غرب در مناطق مرکزی و جنوبی استان به ویژه در زاهدان پیش بینی می‌شود.

 محسن حیدری افزود: اثر مخاطره این پدیده، خیزش گرودخاک کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد های ریلی و جاده ای و خسارات به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلو های تبلیغاتی و نفوذ غبار به شمال استان خواهد شد.

محسن حیدری افزود با افزایش فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار سطح نارنجی ظهر فردا تا آخر وقت ، در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق تندباد شدید لحظه‌ای همراه با گردوخاک، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع به ویژه ایرانشهر، بمپور، لاشار، فنوج، قصرقند، نیک شهر، راسک، سرباز، مهرستان، سیب سوران، سراوان، خاش، تفتان، زاهدان، هیرمند، هامون، زهک، زابل، زرآباد، گلشن، دلگان، پیش بینی می‌شود 

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: اثر مخاطره این پدیده ها احتمال جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی لغزندگی جاده ها، خیزش گرودخاک کاهش دید، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و رگبار پراکنده در سایر نقاط استان خواهد شد.

محسن حیدری توصیه کرد: احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی و خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی و محافظت از محصولات کشاورزی.

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین عدم تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و خودداری از تردد در جاده های مواصلاتی به سمت استان کرمان و تمهیدات لازم برای مدیریت سیر قطار زاهدان - تهران در صبح دوشنبه در نظر گرفته شود.

<div id="video-display-embed-code_9423751"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3799021/9423751?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما