شناسهٔ خبر: 5940234 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

حضور 222 ناشر داخلی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

امسال در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، 222 ناشر داخلی و 21 ناشر از کشورهای عربی شرکت دارند.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در بخش فروش محصولات قرآنی این نمایشگاه، 222 ناشر داخلی و 21 ناشر از کشورهای عربی شرکت دارند. در این نمایشگاه ناشران داخلی 16 هزار  و 243 عنوان کتاب عرضه می‌کنند. ناشران خارجی نیز با 3 هزار و 574 عنوان کتاب به نمایشگاه آمده‌اند.

یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه قرآن کریم، بخش حوزوی است.  امسال بخش حوزوی میزبان 80 مؤسسه در قالب 23 غرفه نمایشگاهی است. در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 23 غرفه در بخش نمایشگاهی وجود دارد که در بیشتر این غرفه‌ها محصولات جدید و جذاب که حاصل تلاش یک‌ساله حوزه‌های علمیه سراسر کشور است، در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. بخش حوزوی بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مساحت 800 مترمربع برگزار می‌شود.

برقراری ارتباط مستقیم با علما و آیات عظام در نمایشگاه قرآن از طریق ویدئو کنفرانس؛ برپایی دفتر برخی از مراجع تقلید در نمایشگاه قرآن شامل دفاتر  آیات عظام جوادی‌ آملی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی؛ حضور 70 مشاور در بخش‌های مختلف نمایشگاه برای پاسخ به مشکلات مراجعان در زمینه‌های مختلف از جمله خانوادگی، ازدواج و اجتماعی؛ رونمایی از 9 اثر قرآنی؛ تجلیل از خادمان قرآن و عترت؛ قدردانی از استادان حوزه‌های قرآن و عترت که شاگردان توانمندی تربیت کرده و با نوآوری خدمتی به این عرصه‌ها داشته‌اند؛ معرفی مفسران قرآن کریم (43 مفسر بزرگ قرآن کریم از آغاز دوران غیبت تا پایان دوره صفویه) و همچنین معرفی 40 نفر از بانوان مفسر قرآن کریم، برخی از برنامه‌های بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم است.

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از هفتم تا بیستم ماه مبارک رمضان در محل باغ‌موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار خواهد شد. نمایشگاه قرآن امسال در 12 هزار متر مربع فضای باز و 8 هزار متر فضای مسقف برگزار می‌شود.

نظر شما