شناسهٔ خبر: 59400074 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه : سوئد ، آلمان و دانمارک باید درباره نورد استریم به شورای امنیت گزارش دهند

تهران-ایرنا- ، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد از  دانمارک، آلمان و سوئد به هر طریقی باید در مورد تحقیقات خود در زمینه خرابکاری در نورد استریم به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، این دیپلمات در کانال تلگرامی خود خاطرنشان کرد: مطمئن هستم که ما به این موضوع در شورای امنیت باز خواهیم گشت و به طور کلی به لطف تلاش‌های ما با چینی‌ها، این کشور از همه شانس برخوردار است که به طور قاطعانه در سکوی شورا «ثبت نام» کند. - و اکنون برای کپنهاگ، استکهلم و برلین دشوارتر خواهد بود که وانمود کنند همه چیز خوب پیش می رود - آنها باید به هر طریقی در مورد پیشرفت تحقیقات خود به شورای امنیت گزارش دهند.

خطوط لوله نورد استریم که روسیه و آلمان را از بستر دریای بالتیک به هم وصل می کند سپتامبر (شهریور) گذشته دچار انفجار شد؛ مسکو این اقدام را «تروریسم بین المللی» توصیف کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه با درخواست روسیه مبنی بر تحقیق مستقل درباره خرابکاری خط لوله گاز نورد استریم مخالفت کرد.

در رای گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد پیش نویس قطعنامه ای که خواستار تحقیق مستقل در مورد خرابکاری نورد استریم شد، تنها سه کشور به آن رای مثبت دادند درحالی که ۱۲ کشور به این پیش نویس رای ممتنع دادند و در نتیجه این پیش نویس قطعنامه تصویب نشد.

سیمور هرش روزنامه نگار برجسته آمریکایی ۱۹ بهمن سال ۱۴۰۱ گزارشی منتشر کرد و خبر داد که غواصان نیروی دریایی ایالات متحده مواد منفجره را برای از بین بردن خطوط لوله نورد استریم در جریان تمرین‌های ناتو در تابستان ۲۰۲۲ کار گذاشته بودند. طبق گفته مقامات نروژ ۳ ماه بعد، این بمب‌ها فعال شدند.

هرش به تازگی در مصاحبه با روزنامه چاینا دیلی نیز گفت تردید احتمالی آلمان در زمینه تامین سلاح‌های بیشتر برای اوکراین، به انگیزه‌ای برای رئیس جمهوری آمریکا و تصمیم او برای دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم تبدیل شد.

نظر شما