شناسهٔ خبر: 59392649 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش؛

سرپرست اداره‌کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی منصوب شد

طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، «محمدحسین پورثانی» به عنوان «سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی» منصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن حکم یوسف نوری برای حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی به شرح زیر است:

«جناب آقای محمدحسین پورثانی

با سلام و احترام

نظر به تجارب، تعهد و شایستگی ارزنده جنابعالی نسبت به سطوح مختلف ماموریت‌ها و رسالت‌های تربیتی وزارت آموزش و پرورش، به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی منصوب می‌شوید.

امید است با توکل و استعانت از پیشگاه خداوند متعال، پیروی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی اینجانب، با رعایت اصول «عدالت محوری»، «انقلابی گری»، «مردم داری»، «پاک دستی»، «فساد ستیزی» و «قانون مداری» دولت مردمی موفق و موید باشید.

انتظار می‌رود ضمن درنظر داشتن مفاد بیانیه گام دوم، شرح وظایف اداره کل و اسناد تحولی آموزش و پرورش در پیگیری موارد ذیل با رویکرد تحولی، اهتمام و جدیت ویژه داشته باشید:

- تدوین برنامه‌های سالانه مبتنی بر عملکرد، نظارت و ارزیابی جامع و سیستمی بر برنامه‌ها با رویکرد تضمین کیفیت در جهت تحقق برنامه‌های توسعه و اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.

- برنامه‌ریزی برای بهسازی و بهره‌برداری حداکثری از فضاهای پرورشی اردوگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی تربیتی براساس اهداف تربیتی سند تحول بنیادین.

- تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی- هنری پویا و بانشاط با رویکرد دینی و انقلابی به منظور پوشش حداکثری دانش آموزان.

- برنامه‌ریزی به منظور فراگیری فعالیت‌های پرورشی و تربیتی با حضور کلیه ارکان تربیتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در برنامه درسی و استفاده از ظرفیت مراکز رشد و فناوری‌های نوین در طراحی برنامه‌های فرهنگی، هنری و اردویی به منظور پوشش حداکثری دانش آموزان.

- تدوین شاخص‌های ارزیابی کیفی و اجرای طرح سنجش اثربخش فعالیت‌ها و برنامه‌ها و ارزیابی کیفی آن‌ها.

- شناسایی و برقراری ارتباط مستمر و موثر با واحدهای متناظر استانی و نهادهای فرهنگی دولتی و بخش خصوصی در طراحی تدوین و اجرای برنامه‌های مشترک استانی، منطقه‌ای و متمرکز و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود.

- شناسایی و به کارگیری نیروهای کیفی و مناسب برای فضاهای پرورشی در سراسر کشور و ارتقا و اعتلای مستمر متناسب با وظایف.

توفیق روزافزون جناب‌عالی را در انجام وظایف محول از خداوند متعال مسالت دارم.»

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام پورثانی پیش از این مسئولیت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل خراسان رضوی را عهده دار بود.

پیش از این عباس مهاجر که مسئولیت اداره‌کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی را بر عهده داشت به عنوان سرپرست مشاور اجرایی معاون وزیر منصوب شد.

نظر شما