شناسهٔ خبر: 59378183 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با دانشجو مطرح کرد

وصول ۴۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در سال ۱۴۰۱/ مالیات بر تراکنش‌های بانکی غیرکارشناسی است+ فیلم

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: بخش اصلی مالیات‌های مستقیم ما را مالیات اشخاص حقوقی تشکیل می‌دهند که امسال ۱۶۰ هزار میلیارد تومان مالیات از این محل وصول شد.

صاحب‌خبر -

داود منظور؛ رئیس سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگوی اختصاصی خود با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به رشد اخذ مالیات در سال گذشته بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات توسط سازمان امور مالیاتی اخذ شد که ۶۰ درصد این مالیات مربوط به مالیات‌های مستقیم و ۴۰ درصد از مالیات‌های غیر مستقیم است.

۱۶۰ هزار میلیارد تومان مالیات مربوط به اشخاص حقوقی
وی ادامه داد: بخش اصلی مالیات‌های مستقیم ما را مالیات اشخاص حقوقی تشکیل می‌دهند که امسال ۱۶۰ هزار میلیارد تومان مالیات از این محل وصول شد.
رئیس سازمان امور مالیاتی با با بیان اینکه مالیات بر تراکنش‌های بانکی یک رویکرد غیرکارشناسی است، افزود: مالیات بر تراکنش‌های بانکی به هیچ وجه توجیه ندارد و ما در مالیات ستانی به دنبال تنظیم‌گری اقتصاد هستیم.

 

<div id="video-display-embed-code_1929482" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1067341/1929482?width=400&height=300"></script></div>

 

مالیات بر تراکنش بانکی توجیه منطقی ندارد
منظور گفت: اینکه از هر تراکنشی، فارغ از اینکه مربوط به چه حوزه فعالیتی است، مالیات با نرخ ثابتی دریافت کنیم، کاملا غیرکارشناسی است و در هیچ جای دنیا چنین شیوه‌ای وجود ندارد.
منظور در پایان اظهار داشت: در تعدادی از کشور‌های آمریکای لاتین که قاچاق گسترده‌ای صورت می‌گیرد، به سوی مالیات بر تراکنش بانکی رفتند که آن‌ها هم موفق هم نشدند.

 

<div id="video-display-embed-code_1929483" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1067341/1929483?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما