شناسهٔ خبر: 59368594 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

باوفا: چهارمی تیم کشتی فرنگی و رفتن سوریان تلخ‌ترین اتفاقات سال بود/ جوانان پتانسیل خود را در بزرگسالان نشان دادند

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان از عنوان چهارمی تیم بزرگسالان در مسابقات صربستان و رفتن حمید سوریان به عنوان بدترین اتفاقات سال ۱۴۰۱ نام برد.

صاحب‌خبر -

حمید باوفا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص عملکرد شاگردانش در سالی که پشت سر گذاشته شد، اظهار داشت: مسابقات قهرمان کشوری را با توجه به شرایط تیم سال قبل و امسال، یک ماه جلوتر برگزار کردیم تا شناختم نسبت به تیم بیشتر شود. تقریباً تیم تغییر کرده و شرایط به گونه‌ای است که بچه‌ها نسبت به سال قبل کم تجربه‌تر بودند و نیاز بود آنها را در اختیار داشته باشیم. نفرات برتر را به اردو آوردیم و همان چیزی که پیش‌بینی می‌کردم اتفاق افتاد. نیاز به کار بیشتری داریم.

وی ادامه داد: سه مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم و از هشت فروردین اردوی ما برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی آغاز می‌شود. این بچه‌ها حتماً باید در دو سه تورنمنت خوب از جمله تختی، شاهد و مسابقه برون مرزی محک زده شوند تا به شرایط لازم برای مسابقه برسند. بچه‌های جوان سوای اردو و تمرین، با میدان و مسابقه آبدیده می‌شوند و تجربه کسب می‌کنند. سطح کشتی نوجوانان با جوانان خیلی فرق دارد و کشتی آنها در این رده سنی پخته می‌شود. شرایط بدنی، کشتی، فهم و شعورشان اینجا متفاوت است و بچه‌ها نیاز به میدان دیدن، دارند. با درست تمرین و فکر کردن و همچنین استفاده از میدان‌های تدارکاتی به دنبال این هستیم که سریع به آن نقطه برسند. این یک پروسه 6 ماهه است.

باوفا که سال گذشته تیمش قهرمان جهان شده، درباره اینکه آیا امسال هم می‌توان از این تیم جدید توقع قهرمانی جهان را داشت، گفت: همیشه نگاهم این است در هر میدانی که شرکت می‌کنیم برای کسب بهترین نتیجه باشد. باید براساس توانایی و شرایطی که داریم توقع داشته باشیم و این هم توقع نابجایی نیست. باتوجه به تلاش و همت کادرفنی و توانایی بچه‌ها غیر از این توقعی ندارم. تمام تمرکزم روی این است که باتوجه به زحمت مربیان و انرژی و توانی که کشتی‌گیران‌مان دارند، قهرمانی را تکرار کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان فرنگی بهترین و تلخ‌ترین اتفاق کشتی فرنگی در سال 1401 را چنین عنوان کرد: قهرمانی جوانان و انتقال خوب بچه‌‎ها به رده سنی بزرگسالان و اینکه توانستند آنجا هم پتانسیل و توانمندی‌شان را نشان دهند، بهترین اتفاق بود. در مورد بدترین اتفاق هم احساس می‌کنم در صربستان می‌توانستیم خیلی بهتر ظاهر شویم و عنوانی بهتر از چهارمی در کشتی فرنگی کسب کنیم. رفتن حمید سوریان از کشتی نیز جزو تلخ‌ترین اتفاقات بودند.

انتهای پیام/

نظر شما