شناسهٔ خبر: 59349508 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارسلان: شکست حسن یزدانی تلخ‌ترین صحنه بلگراد بود/ جایگاهم به یک مو بند است

قهرمان وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی جهان گفت که در مسیر قهرمانی؛ زندگی حرفه‌ای دارد و می‌داند جایگاهش به یک مو بند است و یک اشتباه می‌تواند آن را متزلزل کند.

صاحب‌خبر -

علی ارسلان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد پیگیری تمریناتش برای شرکت در مسابقات قهرمانی اروپا عنوان کرد: تمریناتم را در آمل همراه با امیرحسین حسینی و کشتی‌گیران دیگر پیگیری می‌کنم. فضای خوبی داریم. مسابقات در کرواسی برگزار می‌شود و امیدوارم رنگ مدال جهانی‌ام را در این دوره مسابقات اروپایی تکرار کنم.

کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم ملی صربستان که اولین مدال رسمی‌اش را سال گذشته برای این تیم در مسابقات قهرمانی اروپا 2022 به دست آورد، در خصوص سطح رقابت‌های پیش‌رو گفت: همه می‌دانند که غیر از ایران و چند تیم آسیایی، کشتی فرنگی در اروپا خلاصه می‌شود و قریب به اتفاق مدعیان جهانی، در مسابقات قهرمانی اروپا کشتی می‌گیرند. من هم به عنوان نفر  اول وزن خودم، باید کشتی‌های بی‌نقصی را به نمایش بگذارم. 5-6 کشتی‌گیر خوب از کشورهای ترکیه، آذربایجان، لهستان، بلغارستان و... در وزنم حضور دارند که همه مدعی هستند. کرواسی میزبان را هم نباید دست کم گرفت.

وی ادامه داد: از آن دسته کشتی‌گیرانی هستم که هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیرم و روی هر حریفی حساب می‌کنم. طبق برنامه‌ریزی‌ که داشتیم، با امیرحسین حسینی منظم تمرین می‌کنیم. باشگاه خانگی‌ در خانه امیرحسین درست کردیم و همان جا مشغول تمرین هستیم. با صربستان هم در تماسم، آنها حمایت می‌کنند و خداراشکر همه شرایط مهیاست که در مسابقات اروپایی کشتی خوبی بگیرم.

ارسلان در پاسخ به این سؤال که آیا در مسابقات قهرمانی اروپای سال گذشته همین چهره‌های مدال‌آور صربستان شرکت داشتند و در حضور آنها تنها مدال اروپایی صرب‌ها را به دست آورد؟، تصریح کرد: نِمِس نبود اما داتوناشویلی بود و باخت. در واقع غیر از نمس، همه بودند. آن مقطع پیک آمادگی نیست و کشتی‌گیران با آمادگی 50-60 درصدی می‌آیند. در سال 2023 بازی‌های اروپایی را هم در پیش داریم.

کشتی‌گیر آملی تیم ملی صربستان، کسب مدال طلای جهانی را خاطره‌انگیزترین اتفاق سال 1401 خود عنوان کرد و گفت: شیرین‌ترین لحظه زندگی‌ام کسب مدال طلای قهرمانی جهان بود، هیچ حسی تا به امروز برایم از این بالاتر نبوده و در واقع زحمات چندین ساله‌ام نتیجه داد و این بزرگ‌ترین اتفاق زندگی‌ام بود.

وی تلخ‌ترین اتفاق مسابقات جهانی 2022 را هم شکست حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور دانست و ادامه داد: این تلخ‌ترین صحنه در مسابقات جهانی بلگراد بود و همچنین دوست خوبم امیرحسین زارع که در ثانیه‌های پایانی مبارزه اتفاق افتاد.

ارسلان که با کسب دو نشان ارزشمند سال 1401 را به پایان رساند، تصریح کرد: امسال را با دو مدال برنز قهرمانی اروپا و طلای جهانی تمام کردم. از نظر خودم سال خوبی بود و تمام تلاشم را کردم. حالا امیدوار هستم که برنز قهرمانی اروپای 2022 را به طلای 2023 تبدیل کرده و در مسابقات جهانی هم طلای سال گذشته را تکرار کنم. رقم زدن این اتفاقات مستلزم این است که در مسیر قهرمانی و تمرین بوده و از این شرایط فاصله نگیرم. باید زندگی حرفه‌ای داشته باشم که دارم چون می‌خواهم این موقعیت را حفظ کنم. حفظ این جایگاه به یک مو بند است و یک اشتباه جایگاهم را متزلزل خواهد کرد.

دارنده مدال برنز قهرمانی 2022 اروپا در خاتمه گفت: کنار امیرحسین حسینی با شناختی که به لحاظ ذهنی، روحی و بدنی از من دارد، تمرینات را خوب پیش می‌بریم و هدف نهایی ما المپیک است، اما فعلاً به قهرمانی اروپا فکر می‌کنم. تکرار یک موفقیت همیشه سخت‌تر از کسب آن برای بار اول است، اما تلاشم را می‌کنم. امیدوارم سال جدید برای همه هموطنانم خوب باشد و همه چیز درست شود.

انتهای پیام/

نظر شما