شناسهٔ خبر: 59365065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

تقویت اراده فرصت مهم ماه رمضان است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: ضعف اراده یکی از مشکلات افراد در جامعه است که در ماه رمضان فرصت مناسبی برای تقویت اراده فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان دارای فرصت‌های فراوانی است که یکی از این فرصت‌های ارزشمند تقویت اراده است.

وی افزود: یکی از مشکلات افراد در جامعه و جوامع بشری ضعف اراده است که حتی در جامعه اسلامی و مناسبت‌های اجتماعی هم گاهی این مشکل کاملا مشهود است.

مدرسی با اشاره به اهمیت جایگاه ماه مبارک رمضان تصریح کرد: توجه به ماه مبارک رمضان از جایگاه ویژه فرصت آشتی با خداست، فرصت آشتی با خدا قرائت قرآن است، دعا و سحرخیزی و نماز شب و تدبر در آیات نورانی خداوند است.

وی با بیان اینکه این ارکان بهره والایی برای انسان در مسیر زندگی به ویژه برنامه ریزی برای تحقق اهداف متعالی خواهند داشت، گفت: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند ظرف‌هایی را خداوند در زمین دارد که این ظرف‌ها اگر سه ویژگی داشته باشد نزد خداوند محبوب است یکی نازک باشد دیگری استحکام داشته باشد و دیگر اینکه تمیز باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: نازک بودنش به این دلیل است که در مقابل مشکلات دیگران انسان خودش را همدرد ببیند، مواسات کند، تاثیر پذیر باشد و از ملامت دیگران نترسد و از راه حقی که انتخاب کرده است نترسد و از گناه دور باشد

مدرسی با اشاره به شعار سال ابراز کرد: شعار سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری بیان شده که بیانگر توجه به وضعیت معیشت مردم و سفره خانوار است.

وی افزود:بنابراین نیازمند اقدامی اثرگذار و نتیجه بخش برای همه مردم است پس باید عوامل تورم، کمبود یا بی کیفیتی محصولات تولیدی را ریشه یابی و با نگاه کارشناسی و بررسی میدانی برای آن راهکار اجرایی در نظر گرفت.

امام جمعه بخش مرکزی یزد علت کمبود تولیدات را بالا بودن هزینه تولید دانست و گفت: در این راستا بالا بودن هزینه تولید هم می‌تواند علت کمی تولید باشد و هم می‌تواند علت تورم باشد.

وی افزود: خلق پول بدون پشتوانه نیز یکی دیگر از عوامل تورم است که بخش مربط به دولت و بخش دیگر متاثر از جامعه است مانند تجمل گرایی، مدگرایی، تاثیرپذیری از عملیات روانی بیگانگان، هجوم بی مورد برای خرید کالاها، ارز، سکه و امثال این ها، انبار سازی کالا‌ها در منازل و انبارها، قانع نبودن برخی از تولیدکنندگان، تجار و کسبه و عوامل پخش و خورده فروشان به سود منطقی و عادلانه، عدم نظارت و عدم بازدارنگی قوانین مقابله کنند با عوامل عمدی نقطه آغاز تورم

وی با بیان اینکه رعایت حریم و حرمت ماه مبارک رمضان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد:سنت‌ها و فرهنگ گذشتگان را باید مورد توجه قرار دهیم همچنین حمایت از دغدغه‌مندان نسبت به احکام الهی و قانون حجاب و عفاف موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدرسی ادامه داد: حجاب جدا از شرعی بودن یک امر قانونی است و آیا اگر کسی از قانون دفاع کند باید این چنین مورد تجاوز و تعدی قرار بگیرد؟

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: این مورد تعدی از قانون زیبنده جامعه ما نیست و باید در این راستا توجه ویژه از سوی نهاد‌ها و مردم صورت گیرد.

نظر شما