شناسهٔ خبر: 59364224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزارت دفاع چین: نقض حاکمیت چین توسط آمریکا عواقب جدی دارد

به دنبال تردد دوباره کشتی جنگی آمریکا نزدیک جزایر چین، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد نقض حاکمیت و امنیت چین توسط آمریکا عواقب جدی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اقدام غیر قانونی مجدد نیروی دریایی ایالات متحده در دریای چین جنوبی، وزارت دفاع چین اعلام کرد نقض حاکمیت و امنیت این کشور«عواقب جدی» دارد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این هشدار در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین چین و آمریکا صادر شد. آمریکا روز پنجشنبه ناو موشک انداز «یواس‌اس میلیس»  را  در دریای چین جنوبی به حرکت درآورد. به دنبال این ماجرا، چین اعلام کرد که  نیروی دریایی و نیروی هوایی این کشور کشتی آمریکایی را از منطقه بیرون کردند.

نیروی دریایی ایالات متحده روز جمعه بار دیگر این کشتی جنگی را نزدیک جزایر چین حرکت درآورد.

سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در این زمینه اعلام کرد: «ادعاهای غیرقانونی و گسترده دریایی در دریای چین جنوبی، تهدیدی جدی برای آزادی تردد دریانوردی و تجارت آزاد بدون مانع برای کشورهای ساحلی در دریای چین جنوبی است.»

این گزارش حاکیست، وزارت دفاع چین در واکنش به این اقدام، آمریکا را متهم کرد که با اقدامات خود صلح و ثبات دریای چین جنوبی را تضعیف کرده است.

«تان کفی» سخنگوی این وزارتخانه گفت: «اقدام ارتش آمریکا به طور جدی حاکمیت و امنیت چین و قوانین بین‌المللی را به شدت نقض می‌کند. ما به طور جدی از ایالات متحده درخواست می‌کنیم فورا این گونه اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند در غیر این صورت عواقب جدی غیرمنتظره ناشی از آن را به همراه خواهد داشت.»

 ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفته که واشنگتن به پرواز، دریانوردی و عملیات در هر منطقه‌ای که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

تنش‌ها بین آمریکا و چین در ما‌ه‌های اخیر در خصوص طیفی از موضوعات از جمله مداخله واشنگتن در امور داخلی تایوان و همچنین مسئله ساقط شدن بالن چینی در حریم هوایی آمریکا و موضوعات دیگر پرتنش شده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

نظر شما