شناسهٔ خبر: 59358220 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

وقوع زلزله 5.6 ریشتری در خوی/ فرماندار: خسارت زلزله جزیی است

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۶:۴۶:۵۴ دقیقه بامداد امروز جمعه چهارم فروردین این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۵.۶ ریشتر بامداد امروز در حوالی خوی استان آذربایجان غربی به ثبت رسید.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۶:۴۶:۵۴ دقیقه بامداد امروز جمعه چهارم فروردین این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی،۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی به وقوع پیوسته است.

 

اعزام ۳ تیم ارزیاب هلال احمر آذربایجان غربی به خوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از آماده باش هلال احمر در پی زلزله ۵.۶ ریشتری صبح امروز و اعزام تیمهای ارزیاب به منطقه خبرداد.

حمید محبوبی در گفت و گو با ایسنا گفت: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر آذربایجان غربی در ساعت ۶ و ۴۶ دقیقه و ۵۴ ثانیه امروز چهارم فروردین در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که در پی این حادثه ۳ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

وی اظهار کرد: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام می شود. 

 

فرماندار خوی: خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری خوی جزیی است

فرماندار خوی گفت: خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری امروز در شهرستان جزیی است.

کاظمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به زلزله ۵.۶ ریشتری ۴ فروردین در حوالی بخش مرکزی خوی افزود: پس از وقوع این زلزله تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شدند که ارزیابی های اولیه حاکی از آن است که خسارت‌ها جزیی و در حد فرو ریختن دیوار حیاط و ترک خوردگی دیوارهای قدیمی است.

وی با اشاره به اینکه آب و برق برخی روستاها قطع بود که مشکل در حال رفع است، افزود: در اثر زلزله ریزش کوه اتفاق افتاد که راهداران در حال بازگشایی مسیر هستند. 

کاظمی با بیان اینکه راه و مسیر دسترسی به خوی باز است و سیستم‌های ارتباطی وصل است، گفت: نیروها در حال آماده باش هستند و در حال بررسی شرایط هستیم و اطلاعات بیشتر اعلام می شود. 

نظر شما