شناسهٔ خبر: 59356815 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پی سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به امارات؛

امارات خواستار فصل نوینی از روابط کشورهای عربی با سوریه شد

نخستین دیدار رئیس جمهور سوریه از امارات پس از یازده سال از تیرگی روابط میان دو کشور در حالی پایان می‌یابد که سفیر دائم امارات در سازمان ملل خواستار همگرایی کشورهای عربی در موضوع سوریه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری «RT» روسیه گزارش داد «لانا زکی نسیبه»، سفیر دائم امارات در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در نطقی بر لزوم همکاری میان شورای امنیت و اتحادیه عرب در حل مناقشات موجود میان کشورهای عربی از جمله پرونده سوریه تاکید کرد.

سفیر دائم امارات در سازمان ملل در سخنانی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به ابوظبی، امنیت سوریه را به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از اصول مسلم امنیت کشورهای عربی دانست.

لانا زکی افزود: «راه حل و سازنده و مبرمی برای پایان دادن به بحران سوریه داریم؛ دیدار اخیر رئیس جمهور سوریه از امارات بر مبنای این باور صورت گرفت تا نقشی ویژه و فعال به کشورهای عربی در یافتن راه حلی برای برون رفت از سوریه به جای یافتن راه حلی مستقل صورت بگیرد.»

وی در ادامه با غیر قابل قبول بودن مداخله بیگانگان در سوریه بر ضرورت احترام کشورهای دنیا به حاکمیت و استقلال سوریه تاکید کرد.

این مقام اماراتی اضافه کرد بایستی استقلال و صیانت خاک سوریه از گزند هرگونه دست درازی حفظ شود.

رئیس جمهور سوریه پس از یازده سال برای نخستین بار به امارات طی هفته گذشته سفر کرد.

نظر شما