شناسهٔ خبر: 59353787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۳۷ هزار نفر از خدمات اورژانس بیمارستانی اردبیل استفاده کردند

اردبیل-ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون بیش از ۳۷ هزار نفر به اورژانس بیمارستانی این استان مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کردند.

صاحب‌خبر -

دکتر رامین نسیمی دوست روز پنج شنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد: ۱۸ بیمارستان دولتی و خصوصی ۳۲ مرکز جامع سلامت آماده ارائه خدمات به همشهریان و مسافران نوروزی هستند.

وی اضافه کرد: تمامی مراکز درمانی و بهداشتی استان باز بوده و در حال ارائه خدمات به شهروندان و مسافران هستند و بعد از تعطیلات اولیه نوروز هم مطب‌ها شروع به کار کرده و خدمات مورد نیاز را ارائه خواهند کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآورشد: از ۲۴ اسفند تا روز سوم فروردین ماه، ۳۷ هزار نفر به اورژانس بیمارستانی مراجعه کردند که از این تعداد ۶هزار نفر بستری شدند و۶۷۰ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

دکتر نسیمی دوست به شهروندان توصیه کرد حتما در دید و بازدیدهای نوروزی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در صورتی که علائمی شبیه سرماخوردگی و یا حتی سینوزیت داشتند بنا را بر بیماری تنفسی حاد بگذارند.

وی ادامه داد: کسانی هم که مصرف کننده مزمن دارو هستند در طول سفر به اندازه مورد نیاز دارو به همراه داشته باشند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم با تشریح اقدامات اورژانی پیش بیمارستانی اردبیل اظهار کرد: اورژانس پیش بیمارستانی استان با ۶۰ پایگاه دائمی و پنج ایستگاه جامع سلامت به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کند.

دکتر سعید مهری افزود: از ۲۴ اسفند بیش از پنج هزار و ۳۰۰ تماس با اورژانس انجام شده است و همکاران این مرکز ۳۷۲ مصدوم ترافیکی را همکاران جابجا کردند که از این تعداد پنج نفر فوتی بودند.

به گزارش ایرنا طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما