شناسهٔ خبر: 59353259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسکان روزانه ۱۵۰۰ مسافر نوروزی در نمایشگاه بین‌المللی یزد

یزد _ ایرنا _مدیرعامل‌ نمایشگاه بین المللی یزد از اسکان روزانه بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی در سالن های نمایشگاه بین المللی یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

احمد قافی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گفت و گو ایرنا افزود: با پایان برگزاری نمایشگاه های سال ۱۴۰۱ و شروع سفرهای نوروزی، نمایشگاه بین المللی یزد مهیای پذیرایی و اسکان از مسافران نوروزی شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین امکان پارک روزانه بیش از ۴۰۰ خودرو در محل نمایشگاه فراهم شده است .

وی بیان کرد : نمایشگاه بین المللی یزد در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود با امکانات کامل خدماتی از جمله پارکینگ، فضای سبز و سالن های سرپوشیده تا پایان تعطیلات نوروزی آماده حضور مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد پیش، از این گفته بود: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند تا پایان روز اول فروردین ۱۴۰۲ در این استان ۱۷۰ هزار نفر بوده که در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

احمد آخوندی، افزود: مجموع آمار تردد ورودی با وسایل نقلیه سبک و سنگین در همین مدت ، ۳۰۵ هزار دستگاه بوده است.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

نظر شما