شناسهٔ خبر: 59275705 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد با حضور وزیر فرهنگ افتتاح شد

پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد طی مراسمی روز پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس حوزه هنری، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و جمعی از سینماگران شناخته شده کشور به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رییس حوزه هنری به عنوان بهره بردار این پردیس سینمایی در مشهد روز پنجشنبه در این مراسم گفت: در یک سال گذشته طرح توسعه سینمایی در دستور کار حوزه هنری کشور قرار گرفته است و در پایان مرحله دوم این طرح قرار داریم.

محمد مهدی دادمان افزود: زیرساخت فرهنگی کشور در یک چرخه و نگاه الگویی، از استعدادیابی و پرورش و تولید می تواند به توزیع و عرضه درست آثار هنری مرتبط با انقلاب اسلامی برسد.

به گفته وی، ابتکار در حوزه سینمایی این مجموعه از مدیریت پیشین آن آغاز شد و تاکنون این سیاست در حوزه هنری پیش رفته است و در تلاش هستیم با درک فرصتها کار بهتری را ارایه دهیم تا اتفاق بزرگی برای فرهنگ و هنر این کشور رقم بخورد.

وی با اشاره به تنوع بوجود آمده در شکل ساختار سینماهای جدید در کشور گفت: فکر می کنیم الگوی درستی از توسعه زیرساختهای فرهنگی کشور در حال شکل گیری است تا محیطی مفرح برای خانواده ایرانی فراهم شود و بدون دغدغه اوقات فراغت و سرگرمی در سینماها سپری کنند و از خدمات فرهنگی در دسترس بهره گیرند.

مجموعه فرهنگی «مهر کوهسنگی» مشهد با بهره‌مندی از ۹ سالن سرپوشیده، ۳ سالن روباز، فروشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی، زمین بازی و سالن نمایش کودک، اتاق مادر و نوزاد، پلاتو، گالری، کافه رستوران، سالن VIP، امکانات فنی روز و...، طی سه سال توسط مؤسسه بهمن‌سبز در دل منطقه گردشگری کوهسنگی مشهد و متناسب با مخاطب بین الملل و گردشگر منطقه طراحی و ساخته شده است. این پردیس سینمایی دارای ۱۱۸۰صندلی است که مجموع ظرفیت ناوگان سینمایی حوزه هنری در شهر مشهد را به بیش از ۳ هزار صندلی افزایش می‌دهد.

پردیس سینمایی مهر در مجتمع تجاری مسکونی مهر کوهسنگی واقع شده است. این مجتمع دو قلوی ۹ و ۱۲ طبقه‌ای با داشتن چهار ممر که دوممر آن به سمت پارک کوهسنگی است و ورودی‌های اختصاصی و واحدهای تجاری به سمت بوستان و همچنین داشتن واحدهای مسکونی با امکانات ویژه و موقعیت خوب، مکان مناسبی را برای گردشگران به وجود آورده است.

پردیس سینمایی در طبقه ۶ این مجتمع قرار دارد، ساخت این پردیس در ۱۳ سالن پوشیده و سه سالن روباز توسط موسسه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری خراسان در آذر ماه ۱۳۹۸ آغاز شد، فاز اول پروژه پردیس سینمایی که شامل تخلیه، برش‌کاری و حمل نخاله‌ها بود در تیر ماه ۱۳۹۹ تمام شد و این طرح وارد فاز دوم شد و اکنون به بهره برداری رسیده است، این پردیس دارای کتابخانه، سالن سینمای کودک و کافه و برخی بخشهای دیگر است. اعتبار احداث این مجموعه در طول بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما