شناسهٔ خبر: 59260282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دعوت رسمی رئیس مجلس امارات از آقای قالیباف برای سفر به این کشور

سفیر امارات در تهران با حضور در مجلس شورای اسلامی دعوت نامه رسمی رئیس مجلس این کشور از دکتر قالیباف برای سفر به امارات را تقدیم وی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از خانه ملت، سیف محمد عبید الزعابی سفیر امارات متحده عربی در تهران ظهر امروز با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای الزعابی در دوره جدید مسئولیتش در تهران، گفت: هیچ شکی نیست که کشور‌های حوزه خلیج‌فارس از جهت تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باید با هم ارتباط گرم و صمیمی داشته باشند و این واقعیت منطقه ما است.

وی در ادامه سیاست قطعی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم را توسعه روابط با کشور‌های همسایه عنوان کرد و افزود: کشور امارات متحده عربی یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران است و می‌توانیم بیش از پیش آن را توسعه دهیم. امروز موضوع ترانزیت از مسیر امارات و ایران به سمت روسیه، ترکیه و کشور‌های آسیایی و منطقه اوراسیا فرصت بی‌بدیلی را برای دو کشور به وجود آورده است لذا باید با توجه ویژه به آن از فرصت‌ها استفاده کرده و بدانیم سرمایه گذاری‌ها در این باره در دو کشور می‌تواند در توسعه اقتصادی هر دو طرف مؤثر باشد.

دکتر قالیباف با بیان اینکه ارتباط نزدیک ایران و امارات و سایر کشور‌های منطقه باعث ایجاد امنیت در منطقه و رشد و توسعه این کشور‌ها می‌شود، اظهار داشت: در این میان دخالت قدرت‌هایی همچون آمریکا، منجر به بروز تنش‌هایی می‌شود، زیرا آن‌ها به دنبال منافع خود هستند و امنیت منطقه را برهم می‌زنند.

رئیس قوه مقننه همچنین نسبت به حضور و طراحی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس برای برهم زدن امنیت این منطقه هشدار داد.

قالیباف اظهار داشت: امیدوارم تلاش شما نقطه آغاز مجددی برای توسعه روابط میان دو کشور باشد چرا که این اراده در دولت و ملت دو کشور وجود دارد که روابط خود را گسترش دهند.

نظر شما