شناسهٔ خبر: 59255316 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک سوم صهیونیست ها به فکر مهاجرت از سرزمین های اشغالی هستند

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که یک سوم صهیونیست ها به فکر مهاجرت از سرزمین های اشغالی هستند و یا اینکه گام های عملی در این راستا برداشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بر اساس یک نظرسنجی که رادیو رژیم صهیونیستی آن را منتشر کرد، بخشی از صهیونیست ها به دلیل اوضاع نامناسب معیشتی، به فرزندان خود توصیه کرده اند که از سرزمین های اشغالی مهاجرت کنند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که یکی از دلایل مهاجرت، تغییرات جمعیتی و ایدئولوژی های نگران کننده بعد از افزایش نسبت تندروهای مذهبی در سرزمین های اشغالی حتی درصورت عدم اجرای طرح تضعیف دستگاه قضایی است.

پرسش های این نظرسنجی در خصوص اوضاع کنونی رژیم صهیونیستی و آینده آن است و تقریبا ۲۰۰۰ صهیونیست در آن مشارکت کردند.

محافل سیاسی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی در خصوص مساله مهاجرت، اعلام کردند که طی سال های اخیر مهاجرت یهودیان نقاط مختلف جهان به سرزمین های اشغالی به نسبت ۴۲ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، همین مساله باعث شده که وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی به فرانسه سفر کند و برای جبران این کمبود، یهودیان را به مهاجرت به سرزمین های اشغالی تشویق کند.

این درحالی است که یهودیان مهاجر با چالش های متعددی رو به رو هستند که مهم ترین آن ها، نبود بازار کار و هزینه های بالای زندگی است.

«شریت اویتان کوهن» خبرنگار روزنامه اسرائیل «الیوم »اعلام کرد که با افزایش ۱۲۰ میلیون شیکلی (هر سه و نیم شیکل برابر با یک دلار است)، بودجه رژیم صهیونیستی در راستای اجرای برنامه کابینه برای مهاجرت یهودیان فرانسه به سرزمین های اشغالی موافقت شده است.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز اخیرا در گزارشی شاخص انسجام جمعیتی رژیم اشغالگر را برای سومین بار و براساس یک نظرسنجی منتشر کرد که نشان می‌دهد اکثر پاسخ دهندگان (۷۶ درصد) معتقدند که «ساختار جمعیتی اسرائیل» چند پاره است.

برپایه این گزارش، درصد این چند پارگی و از هم گسیختگی در انسجام جمعیتی رژیم صهیونیستی در مقایسه با نظرسنجی‌های مشابه سال‌های گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

طبق نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی، بیشترین عوامل مؤثر در این چند پارگی به ترتیب، رهبری سیاسی، نحوه خبررسانی رسانه‌های جدید و دو رسانه‌ قدیمی (جریان اصلی) هستند.

دیگر نظرسنجی‌های انجام شده در اراضی اشغالی نیز واقعیت چندپارگی را در سطوح مختلف جمعیتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد؛ به گونه ای که طبق یک نظرسنجی که اخیرا انجام شد، ۲۵ درصد صهیونیست‌ها اعتقادی به بقای این رژیم در ۲۵ سال آینده ندارند.

نظرسنجی‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی حاکی از تشدید اختلافات و شکاف‌ها در میان صهیونیست‌ها است؛ به طوری که درصد قابل توجهی از صهیونیست‌ها علاوه بر نافرمانی نظامی و امتناع از خدمت و عضویت در ارتش و آموزش، از بیم تشدید عملیات‌های ضد صهیونیستی آمادگی خود را برای خروج از سرزمین اشغالی فلسطین اعلام کرده‌اند.

مرکز موسوم به «شاخص رأی اسرائیل» نتایج نظرسنجی‌های خود در ماه فوریه ۲۰۲۳ میلادی را منتشر کرد و طبق بخشی از این نظرسنجی، درپی اعتراضات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، ۴۹ درصد مشارکت کنندگان از جناح اپوزیسیون از نافرمانی نظامی در ارتش حمایت می کنند.

این نظرسنجی همچنین درباره تمایل صهیونیست‌ها به خروج از سرزمین‌های اشغالی درپی تشدید عملیات‌های ضد صهیونیستی نیز نشان می‌دهد که ۳۷ درصد از رای دهندگان احزاب مخالف به طور جدی به دریافت پاسپورت خارجی فکر کرده یا اخیراً برای دریافت آن اقدام کرده اند.

حدود نیمی از رأی دهندگان در این نظرسنجی معتقد هستند که شرایط رژیم صهیونیستی از زمان سر کار آمدن کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حوزه های امنیتی و اقتصادی بدتر شده است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بوده است.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نظر شما