شناسهٔ خبر: 59243586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

البرز از پشتوانه های مهم طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور است

کرج - ایرنا - معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور گفت: استان البرز با تولید سالانه ۴۰ میلیون اصله نهال از پشتوانه های مهم این طرح بزرگ عملیاتی در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، صفدر نیازی روز سه شنبه در حاشیه آیین درختکاری و غرس نهال که در مجموعه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج انجام شد، اظهار کرد: به منظور افزایش سرانه فضای سبز و حفظ محیط زیست و هوای پاک، تصمیم وزیر جهاد کشاورزی بر کاشت یک میلیارد اصله نهال طی چهار سال آینده اتخاذ شده است.

وی بابیان اینکه وظیفه خطیر به عهده سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور قرار گرفته است ، گفت: بخش های مختلف وزارت جهاد کشاورزی بایستی در این مهم مددرسان و یاری دهنده سازمان منابع طبیعی باشند تا این طرح با موفقیت به سرانجام برسد.

البرز از پشتوانه های مهم طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور است

نیازی خاطر نشان کرد: معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در همین راستا اقداماتی را برای پیشبرد این طرح عظیم مردمی انجام داده و سعی برآن شده در پروژه های اجرایی این طرح کمک های لازم صورت پذیرد.

وی افزود: برای این موضوع تمام استان های کشوربا مجموعه منابع طبیعی همکاری مناسب خواهند داشت و امروز نیز در مجموعه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی غرس نهال درراستای اجرای این طرح مردمی صورت گرفت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم روند کاشت درخت در استان های کشور با همکاری و تعامل ادارات کل منابع طبیعی استانها و بخش های ذیربط به نحو مطلوب پیگیری تا این طرح به ثمربنشیند.

تصویب ۳۵میلیارد تومان برای حفظ خاک کشاورزی

نیازی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به بخش خاک کشاورزی کشور گفت: برای سال آینده برای حفظ خاک کشاورزی و افزایش ماده آلی این منبع حیاتی ۳۵ میلیارد تومان ردیف اعتباری مصوب شد.

وی افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه آب و خاک و همچنین همکاری مستمر با موسسات و مراکزتحقیقاتی و دانشگاهی در سرلوحه اقدامات این معاونت قراردارد.

اصغربیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز نیز در این مراسم گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور مقررشده سالانه حدود ۴۰ میلیون اصله نهال در استان البرز تولید شود که علاوه بر کشت در استان مازاد آن نیز به استانهای همجوار که توان و فضای تولید را ندارند ،قرارداده شود.

وی افزود: برای سالم سازی و داشتن هوای پاک به ویژه در ۲ استان البرز و تهران که دارای جمعیت و کارخانجات و وسایل نقلیه زیادی می باشند ، اجرای این طرح ضرورت دارد.

نظر شما