شناسهٔ خبر: 59238387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۶۸۲ صلح‌یار با دادگستری ایلام همکاری می کنند

 رئیس کل دادگستری ایلام از همکاری ۶۸۲ نفر از صلح یاران در شهرستان‌های مختلف استان با مجموعه دادگستری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عمران علی محمدی با اشاره به پتانسیل بالای شوراهای حل اختلاف در استان ایلام،اظهار داشت:استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف باعث برقراری آرامش در جامعه و کاهش پرونده های قضایی می شود.هم اکنون ۲۳۳ هیات صلح و سازش در شهرستان‌های مختلف ایلام تشکیل شده و ۶۸۲ صلح یار نیز با دادگستری ایلام همکاری می‌کنند.

رئیس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: افرادیکه زمینه صلح و سازش و ترک خصومت را بین مردم فراهم می‌آورند بدون شک جایگاه و منزلت والایی نزد خداوند متعال داشته و خوشبختانه از این منظر در استان ایلام بزرگان اقوام، معتمدان و ریش سفیدان حضور فعالی دارند.

وی اضافه کرد: امروزه گذشت، عفو، بخشش و مقوله صبر یک نیاز اساسی با توجه به شرایط اجتماعی بشمار می‌رود و هرچه بتوانیم در این زمینه توفیقات بیشتری کسب کنیم، اختلافات کاهش و در نتیجه بزهکاری‌ها نیز کمتر خواهد شد.

علیمحمدی با اشاره به اینکه استان ایلام سال گذشته رتبه نخست کشور را در خصوص موفقیت شورا‌های حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌ها کسب کرده است.گفت: هیات‌های صلح استان سال گذشته موفق شدند در پرونده‌های قصاص با تلاش مستمر زمینه رضایت ۱۱ نفر از اولیای دم را فراهم و حیات دوباره را به تعدادی از کسانیکه حکم آن‌ها در آستانه اجرا قرار داشت، فراهم آورند.

 

نظر شما