شناسهٔ خبر: 59235283 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرمانده کل فراجا در رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز ۱۴۰۲:

برای آرامش و آسایش مردم در تعطیلات نوروز هم‌قسم می‌شویم/ «خستگی» سمی برای ادامه سفر است

فرمانده کل فراجا با بیان این که خستگی رانندگان سمی برای ادامه سفر است، گفت: هم‌قسم می‌شویم تا در خدمت مردم باشیم و برای آرامش و آسایش مردم در تعطیلات نوروز از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات ایمنی سفر نوروز ۱۴۰۲ که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد،  گفت: از امروز ۸۷ هزار نفر از مردان مرد در حوزه ایمنی و ترافیک دور هم جمع شدند تا هم‌قسم شوند که تلاش کنند در نوروز ۱۴۰۲ نشاط بهاری، آرامش در سفر و پرهیز از خطر را به مردم عزیز ایران هدیه کنند.

وی افزود: این اقدام از این جهت حائز اهمیت است که معمولا در شروع سال نو مردم وقتی به سفر می‌روند، به‌دنبال این هستند که خستگی از تن بزدایند و با روحیه بهتر، آماده‌تر و پرنشاط‌تر سال جدید را آغاز کنند. بنابراین حضور به‌موقع، به‌هنگام و مناسب شما عزیزان می‌تواند ارمغان سلامت در سفر، ایمنی در سفر و آرامش در سفر را به مردم هدیه کند.

فرمانده کل فراجا ادامه داد: شما عزیزان باید از آرامش و استراحت خود صرف نظر کنید تا بتوانید این خدمت را به مردم ارائه کنید. البته خانواده‌های عزیز و صبور شما که صبوری می‌کنند تا رنج دوری شما را در ایام نوروز تحمل کنند، مثل خود شما قابل تقدیر هستند و جا دارد از خانواده همه شما عزیزان تشکر کنم.

رادان با بیان اینکه هم‌قسم می‌شویم تا در خدمت مردم باشیم و برای آرامش و آسایش مردم در تعطیلات نوروز از هیچ کوششی دریغ نکنیم، گفت: قطعا به تعداد اندکی از افراد که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، سخت‌گیری خواهیم کرد. برآورد ما این است نزدیک پنج یا شش درصد رانندگان کل جمعیتی هستند که تخلف می‌کنند و اجازه نخواهیم داد این درصد اندک اراده خود را به نزدیک به ۹۵ درصد مردم که خود را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌دانند، تحمیل کنند.

رئیس پلیس کشور ضمن درخواست از عموم مردم برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در همه زمان‌ها به‌ویژه در ایام نوروز ۱۴۰۲ گفت: از مردم خواهش می‌کنم حالا که ما همه هم‌قسم شدیم تا ایمنی ترافیکی را در جاده‌ها برقرار کنیم، شما هم برای آرامش و آسایش خود دقت داشته باشید. وی تاکید کرد: خستگی می‌تواند سمی برای ادامه سفر باشد.

رادان با بیان این که ضرورتی ندارد وقتی فردی خسته شد، اصرار به ادامه مسیر داشته باشد، عنوان کرد: جاده‌های ایران اسلامی آن‌قدر زیبا هستند که اگر یک راننده خسته شد، دقایقی را کنار بزند و با آرامش به استراحت بپردازد. 

وی در پایان تصریح کرد: شروع سال آتی برای رسیدن به اهداف ما در برنامه باید طوفانی، همراه با ادب اما اقتدار و همراه با مهربانی اما اجرای قانون باشد‌.

نظر شما