شناسهٔ خبر: 59229360 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سیتی منتظر گرفتن انتقام از لایپزیش است

آخرین فرصت اژد‌ها برای شکار اینتر

روزنامه جوان

دو تیم دیگر امشب به جمع هشت تیم صعود کرده لیگ قهرمانان می‌پیوندند. دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها با برگزاری جدال پورتو – اینتر و منچسترسیتی – لایپزیش ادامه پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

دو تیم دیگر امشب به جمع هشت تیم صعود کرده لیگ قهرمانان می‌پیوندند. دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها با برگزاری جدال پورتو – اینتر و منچسترسیتی – لایپزیش ادامه پیدا می‌کند.
تیم دوم پرتغال برای ادامه حضور در اروپا باید از فرصت باقیمانده استفاده کند، چراکه این آخرین شانس است. پورتو در دیدار رفت تصور نمی‌کرد با یک گل مغلوب اینتر شود، ولی این اتفاق افتاد و برنامه‌های کونسیسائو به‌هم ریخت. اژد‌ها این‌بار در خانه بازی می‌کند و روی حمایت هوادارانش حساب کرده است. پورتو باز هم منتظر است لژیونر ایرانی دست به کار شود و دروازه اینتر را باز کند. مهدی طارمی در این فصل نیز بهترین گلزن پورتو است و یک‌تنه می‌تواند به داد تیمش برسد. طارمی در دو بازی قبلی پورتو در لیگ پرتغال به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد، اما باز هم تأثیرگذار بود. او در بازی با چاوز یک پاس گل داد و در جدال با استوریل موفق به زدن یک گل شد. مهاجم بوشهری با ۱۳ گل زده بهترین گلزن پورتو و سومین گلزن برتر پرتغال است. کونسیسائو مسئولیت بزرگی را بر دوش طارمی گذاشته و امشب نیز برای جبران باخت دور رفت همه نگاه‌ها به اوست.
نروآتزوری با باخت به استقبال دیدار اروپایی می‌رود. اینترمیلان با توجه به شکست پورتو در بازی رفت با اعتمادبه‌نفس به میدان می‌رود. منتها بازی در پرتغال آسان نیست، چراکه علاوه بر جو ورزشگاه، بازیکنان اینتر در لیگ مقابل تیم رده هفدهمی سری آ تن به شکست داده‌اند. باخت به اسپتزیا فرصت کاهش امتیاز با ناپولی را از اینتر گرفت. ضمن اینکه لاتزیو نیز به یک قدمی راه‌راه‌پوشان رسیده است. اینتر در سه بازی قبلی دو شکست را تجربه کرده است، به‌همین خاطر سیمئونه اینزاگی در خطر اخراج قرار دارد. جبران فاصله ۱۸ امتیازی با ناپولی برای اینتر رده دومی به نظر غیرممکن می‌رسید، از این‌رو این تیم باید قدر موقعیتش در جام‌حذفی ایتالیا و لیگ قهرمانان را بداند. نروآتزوری هنوز فرصت کسب دو جام را دارد، مگر اینکه در خانه اژد‌ها اسیر طارمی و هم‌تیمی‌هایش شود و به ناچار از لیگ قهرمانان اروپا خداحافظی کند.

ورزشگاه اتحاد میزبان جدالی است که یکی از مدعیان قهرمانی در آن حضور دارد. منچسترسیتی هنوز تساوی ناامیدکننده دیدار رفت مقابل لایپزیش را هضم نکرده است. شاگردان گواردیولا با غرور خاصی برابر تیم آلمانی ظاهر شدند و با زدن گل زودهنگام منتظر کسب یک برد راحت بودند، اما لایپزیش با زدن گل تساوی در نیمه دوم رشته‌های پپ را پنبه کرد. سیتیزن‌ها این روز‌ها حسابی درگیر لیگ جزیره هستند و در سوی دیگر باید برای بقا در اروپا نیز تلاش کنند. صدرنشینی بی‌پایان آرسنال در این فصل سیتی را حسابی به دردسر انداخته است. تیم گواردیولا هفته‌هاست تلاش می‌کند با جبران امتیاز‌های از دست رفته صدر جدول را در اختیار بگیرد، منتها شاگردان آرتتا این آرزو را به دل سیتی گذاشته‌اند. آبی‌ها هر سه بازی آخر خود در لیگ را با پیروزی به پایان رسانده اند و در جام‌حذفی نیز همچنان حضور دارند. سرحال بودن ارلینگ هالند از هر نظر به نفع من‌سیتی است. مهاجم نروژی تعداد گل‌هایش در لیگ را به ۲۸ گل رسانده و همچنان گلزن اول سیتی محسوب می‌شود. با این وجود جبران تساوی بازی رفت مقابل لایپزیش نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای آن توسط بازیکنان است. شاگردان پپ باید قدر موقعیت‌هایشان را بدانند و با حداقل اشتباه اجازه گلزنی به حریف ندهند.
حذف احتمالی از اروپا، آن هم برابر تیمی که مدعی نیست برای گواردیولا شکستی بزرگ محسوب می‌شود. سرمربی سیتی ابراز امیدواری کرد بازیکنانش در مصاف امشب با آمادگی بالا به جنگ لایپزیش بروند: «آماده بازی با لایپزیش هستیم. امیدوارم مقابل لایپزیش در اتحاد یکی از نمایش‌های خوب خود را داشته باشیم و بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم.»‌
تیم سوم بوندس‌لیگا می‌کوشد در اروپا به شگفتی‌سازی‌اش ادامه دهد. لایپزیش بعد از گرفتن تساوی از سیتی، دو برد و یک باخت در لیگ کسب کرده است. در آخرین بازی این تیم موفق شد گلادباخ را با سه گل شکست دهد و با روحیه‌ای خوب به جزیره سفر کرده است.

نظر شما